سایت تفریحی جیران

سایت تفریحی جیران - اخبار , سرگرمی , فیلم , سلامت , آشپزی , شیرینی پزی , خانه داری , خانواده سبز , ازدواج , کودک داری , ورزش , بیوگرافی , عکس , اطلاعات عمومی ...

سایت تفریحی جیران

سایت تفریحی جیران - اخبار , سرگرمی , فیلم , سلامت , آشپزی , شیرینی پزی , خانه داری , خانواده سبز , ازدواج , کودک داری , ورزش , بیوگرافی , عکس , اطلاعات عمومی ...

بهترین غذاها برای ورزشکاران

بهترین غذاها برای ورزشکاران

در این پست از سایت سرگرمی جیران قصد داریم به معرفی بهترین غذاها برای ورزشکاران بپردازیم. به عنوان یک متخصص تغذیه ورزشی ، خودم را مدام در حال گفتن یک چیزها بارها و بارها می دانم. "هیدراته کردن را به خاطر بسپارید." سوخت را فراموش نکنید. " تغذیه ورزشی موضوعی نیست که در مدرسه آموزش داده شود ، بنابراین جای تعجب نیست که دانش در مورد این موضوعات کم باشد. اما اگر می توانم به همه ورزشکاران چیزی بگویم ، یادآوری این لیست از غذاهایی است که به آبرسانی ، تسکین درد ماهیچه ها و تامین سوخت سریع قبل از تمرین کمک می کند.

هیدراته کردن غذاها

اگرچه اکثر مردم می دانند که هیدراتاسیون مهم است ، اما معمولاً بخشی از رژیم غذایی است که اکثر ورزشکاران نادیده می گیرند. بسیاری متوجه نیستند که 80 درصد آب باید از نوشیدنی ها و 20 درصد دیگر از میوه ها و سبزیجات غنی از آب تامین شود. این 5 میوه و سبزیجات غنی از آب را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا بازی هیدراتاسیون خود را افزایش دهید.

تربچه و خیار

این سبزی ریشه تند حاوی 95 درصد آب است. آنها را برای بالا بردن آب و ویتامین C بالای سالاد بریزید.

سالاد هندوانه-خیار

هندوانه

این میوه صورتی زیبا 91 درصد آب دارد و سرشار از پتاسیم است که به حفظ تعادل مایعات بدن و آنتی اکسیدان لیکوپن کمک می کند.

فلفل دلمه ای

ترکیب چند رنگ مورد علاقه همه 93٪ آب است. فلفل دلمه ای را به سیب زمینی سرخ کرده اضافه کنید یا خام را با حمص بخورید و یک میان وعده آبرسان داشته باشید که همچنین دارای ویتامین C تقویت کننده سیستم ایمنی است.

کن پولوس

سالاد اسفناج با ترشی توت فرنگی و سس دانه خشخاش

اسفناج

اسفناج نه تنها 91 درصد آب دارد ، بلکه سرشار از آهن گیاهی است. آهن بیشتر به این معنی است که اکسیژن بیشتری به ماهیچه های فعال تحویل داده می شود.

کرفس

این سبزی به عنوان غذای رژیم گیرنده بد می شود ، اما در واقع مملو از پتاسیم و ویتامین A است.

غذاهایی برای درد ماهیچه ها

اگرچه جمله "بدون درد ، بدون افزایش" ممکن است صادق باشد ، اما ورزشکاران بیشتر از آنچه که دوست دارند درد عضلات را تجربه می کنند. گنجاندن این دو غذا در برنامه تمرینی ممکن است به تسکین دردهای عضلانی کمک کند.

آب گیلاس تارت

یک مطالعه نشان می دهد که نوشیدن آب گیلاس تند مونتمورنسی ممکن است درد عضلات را پس از یک تمرین شدید کاهش دهد. مطالعه دیگری نشان داد که نوشیدن آب گیلاس ترش در واقع ممکن است آسیب عضلانی ناشی از ورزش را کاهش دهد و به طور کلی باعث درد کمتر شود. مکانیسم هر چه باشد ، تحقیقات روشن است که نوشیدن آب گیلاس ترش می تواند به کاهش درد عضلات کمک کند.

آب هندوانه
هندوانه نه تنها به آب رسانی کمک می کند ، بلکه آب آن ممکن است باعث تسکین درد ماهیچه ها شود. محققان پیشنهاد می کنند که فراوانی اسید آمینه l-citrulline در آب هندوانه ممکن است باعث کاهش درد ماهیچه ها بعد از تمرین شود.
سوخت سریع اثر
یک دلیل وجود دارد که متخصصان تغذیه ورزشی از غذای قبل از تمرین به عنوان "سوخت" یاد می کنند. همانطور که ماشین بدون سوخت حرکت نمی کند ، ورزشکاران بدون غذا "نمی روند". سوخت سریع ، غذاهایی هستند که یک ورزشکار می تواند 30 دقیقه تا 1 ساعت قبل از تمرین برای خوردن سریع انرژی مصرف کند. این غذاها سرشار از کربوهیدرات هستند که بدن آنها را برای تبدیل عضلات به گلوکز تجزیه می کند. نوشیدنی های ورزشی و ژل های ورزشی این نوع سوخت را تأمین می کنند ، اما این چهار غذا به همان خوبی کار می کنند.
لیکافان
خرما سرشار از قند و فیبر طبیعی است و به آرامی گلوکز را در سیستم خون شما آزاد می کند تا در طول تمرین به شما نیرو دهد. علاوه بر این ، آنها منبع خوبی از پتاسیم برای جلوگیری از گرفتگی عضلات هستند.
موز
یکی از مشتریان من موز را "چوب پتاسیم" می نامد ، و او درست می گوید. این میوه به طور طبیعی شیرین ، رگ های شما را سرشار از انرژی می کند و پتاسیم را تامین می کند که به شما کمک می کند هیدراته بمانید.
ببینید: موز راه حل نان تست آووکادو است
انگور و کشمش
این میوه به اندازه نیش شیرین انرژی سریع عمل می کند و سرشار از پلی فنول های مفید برای سلامت قلب است. برای انجام تمرینات طولانی مدت ، مقداری کشمش را در کیسه ای بسته بندی کرده و در حین حرکت آن را میل کنید.
انجیر
این میوه مدیترانه ای نه تنها سوخت سریع اثر می کند ، بلکه سرشار از آهن و کلسیم است-هر دوی اینها برای حفظ قدرت ورزشکاران مادام العمر ضروری هستند.
ناتالی ریزو ، M.S. ، R.D. ، متخصص تغذیه رسانه ای ، نویسنده غذا و تغذیه ، سخنگو و وبلاگ نویس Nutrition a la Natalie است.
*این مقاله توسط یک متخصص تغذیه متخصص تغذیه ثبت شده و/یا بررسی شده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.