سایت تفریحی جیران

سایت تفریحی جیران - اخبار , سرگرمی , فیلم , سلامت , آشپزی , شیرینی پزی , خانه داری , خانواده سبز , ازدواج , کودک داری , ورزش , بیوگرافی , عکس , اطلاعات عمومی ...

سایت تفریحی جیران

سایت تفریحی جیران - اخبار , سرگرمی , فیلم , سلامت , آشپزی , شیرینی پزی , خانه داری , خانواده سبز , ازدواج , کودک داری , ورزش , بیوگرافی , عکس , اطلاعات عمومی ...

تغییرات رژیم غذایی برای رفلاکس معده

تغییرات رژیم غذایی برای  رفلاکس معده

درمان مناسب بیماری رفلاکس معده (GERD) همیشه با مراجعه به متخصص مراقبت های بهداشتی برای به دست آوردن تشخیص دقیق آغاز می شود. مهم است که تشخیص دهیم که رفلاکس مزمن به خودی خود بهبود نمی یابد. داروهای بدون نسخه ممکن است علائم کوتاه مدت را تسکین دهد ، اما در صورت استفاده طولانی مدت می تواند یک بیماری زمینه ای را پنهان کند. در این پست از سایت سرگرمی جیران قصد داریم به معرفی رژیم غذایی مناسب برای رفلاکس معده بپردازیم.

علائم رفلاکس معده

تقریباً همه دچار سوزش سر دل - آن احساس سوزش ناخوشایند در قفسه سینه پس از خوردن یک غذای سنگین - در برهه ای از زندگی خود شده اند. اما ، در حالی که سوزش سر دل گاه نگران کننده نیست ، سوزش سر دل که بیش از یک بار در هفته رخ می دهد ، شدیدتر می شود یا در شب رخ می دهد و شما را از خواب بیدار می کند ، ممکن است نشان دهنده بیماری رفلاکس معده (GERD) باشد. و مراجعه به پزشک توصیه می شود.

در مورد علائم رفلاکس معده بیشتر بدانید

درمان GERD ممکن است شامل داروهای تجویز شده توسط پزشک و تغییر رژیم غذایی و شیوه زندگی باشد. ترکیبی از رویکردها ، و برخی از آزمون و خطا ، ممکن است لازم باشد.

تغییر رژیم غذایی و شیوه زندگی اغلب با مواردی است که باید از آنها اجتناب کرد. این موارد شامل مواردی است که می تواند علائم را تحریک یا بدتر کند.

نمونه هایی از مواردی که باید در رژیم غذایی خود کاهش دهید یا از آنها اجتناب کنید عبارتند از:


غذاهای پرچرب

کافئین

شکلات

پیازها

نعناع تند

نوشیدنی های گازدار

الکل

مرکبات و محصولات گوجه فرنگی


ارائه رژیم غذایی مناسب و تغییر شیوه زندگی مستلزم کشف آن چیزی است که برای شما مناسب است. همه عوامل محرک و درمان به طور یکسان بر همه افراد تأثیر نمی گذارد. به خاطر داشته باشید که وقتی غذا می خورید ممکن است به اندازه آنچه می خورید اهمیت داشته باشد. یک غذای خاص که 3-4 ساعت قبل از خواب خوردن باعث رفلاکس می شود ، ممکن است در اوایل روز بی ضرر باشد.

تغذیه مناسب برای GERD لزوماً به معنی حذف تمام غذاهای مورد علاقه شما نیست. تنها چند تغییر ساده در رژیم غذایی فعلی شما اغلب کافی است…

در حالی که هیچ "رژیم GERD" اثبات نشده وجود دارد ، غذاهای زیر ممکن است به شما در تسکین یا اجتناب از علائم کمک کند.

میوه ها و سبزیجات
میوه ها در حالی که به احتمال زیاد از مرکبات و آب میوه ها مانند پرتقال و لیمو اجتناب می کنید ، از بین انواع میوه های غیر مرکباتی مانند موز ، خربزه ، سیب و گلابی و سایر میوه ها انتخاب کنید.
سبزیجات. سبزیجات را از طیف گسترده ای انتخاب کنید. از سس ها یا سوپ های پرچرب یا سایر عوامل محرک مانند گوجه فرنگی یا پیاز خودداری کرده یا آنها را کاهش دهید.
پروتئین بدون چربی
تخم مرغ اینها پروتئین بالایی دارند. با این حال ، اگر تخم مرغ برای شما مشکل ساز است ، به سفیده بچسبید و از زرده های چربی بیشتر که احتمالاً علائم ایجاد می کند ، دوری کنید.
گوشت بدون چربی. غذاهای سرشار از چربی و غذاهای سرخ شده ، فشار اسفنکتر مری (LES) را کاهش داده و تخلیه معده را به تاخیر می اندازد و خطر رفلاکس را افزایش می دهد. گوشت های بدون چربی را انتخاب کنید که کبابی ، پخته ، کبابی یا پخته شوند.
کربوهیدرات های پیچیده
بلغور جو دوسر ، نان سبوس دار ، برنج و کوسکوس. همه اینها منابع خوبی از کربوهیدراتهای پیچیده سالم هستند. غلات کامل و برنج قهوه ای فیبر را به رژیم غذایی شما اضافه می کنند.
سیب زمینی و سایر سبزیجات ریشه دار. اینها منابع فوق العاده ای از کربوهیدراتهای سالم و فیبر قابل هضم هستند ، اما اطمینان حاصل کنید که هنگام آماده سازی از پیاز و سیر خودداری کنید ، زیرا اینها محرک های رایج هستند.
چربی های سالم تر
چربی یک نوع ماده مغذی است - کالری بالایی دارد اما بخشی ضروری از رژیم غذایی شما است. همه چربی ها برابر نیستند. به طور کلی از چربی های اشباع شده (معمولاً از گوشت و لبنیات) و چربی ترانس (در غذاهای فرآوری شده ، مارگارین و غذاهای کوتاه کننده) اجتناب یا کاهش دهید. سعی کنید آنها را در حد متعادل با چربی های اشباع نشده از گیاهان یا ماهی ها جایگزین کنید. در اینجا چند نمونه آورده شده است:
چربی های اشباع نشده به عنوان مثال می توان به روغن هایی مانند زیتون ، کنجد ، کلزا و آفتابگردان اشاره کرد. آووکادوها؛ بادام زمینی و کره بادام زمینی ؛ و آجیل و دانه های فراوان
چربی های اشباع نشده به عنوان مثال می توان به روغن هایی مانند گلرنگ ، سویا ، ذرت ، دانه کتان و گردو اشاره کرد. سویا و توفو ؛ و ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا و قزل آلا.
نکات مفید دیگر
ادامس جویدن. آدامس جویدن (نه نعناع یا نعناع ، که می تواند LES را آرام کند) تولید بزاق را افزایش می دهد و میزان اسید در مری را کاهش می دهد.

از مصرف الکل خودداری کنید. الکل یک محرک شناخته شده است که می تواند LES را تضعیف کرده و علائم رفلاکس را تحریک کند. با این حال ، در حالی که برخی از افراد ممکن است تنها پس از یک نوشیدنی علائم را افزایش دهند ، دیگران می توانند مقادیر متوسط ​​را تحمل کنند. آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی برای شما مفید است.
در طول و بعد از غذا وضعیت بدنی خوبی داشته باشید. ایده خوبی است که هنگام غذا خوردن بنشینید و حداقل دو ساعت پس از صرف غذا از خوابیدن در حالت خوابیده خودداری کنید. ایستادن و راه رفتن بعد از غذا به تشویق آب معده برای جریان در جهت درست کمک می کند.
از خوردن غذا بلافاصله قبل از خواب خودداری کنید. هضم مقدار اسید معده موجود در معده را افزایش می دهد. وقتی دراز می کشید ، توانایی LES برای جلوگیری از حرکت محتویات معده به مری کاهش می یابد. مقدار زیادی اسید معده و حالت خمیده یک دستور العمل برای رفلاکس هستند. زمان بندی می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد ، اما به طور کلی ، خوردن یک وعده غذایی کامل کمتر از سه یا چهار ساعت قبل از خواب برای مبتلایان به رفلاکس معده توصیه نمی شود.
تغذیه مناسب برای رفلاکس معده لزوماً به معنی حذف تمام غذاهای مورد علاقه شما نیست. تنها چند تغییر ساده در رژیم غذایی فعلی شما اغلب برای کاهش ناراحتی های GERD کافی است. هدف این است که یک رژیم غذایی مبتنی بر انواع مختلف غذاها شامل میوه ها و سبزیجات ، منابع بدون پروتئین ، کربوهیدرات های پیچیده و چربی های سالم ایجاد شود.
اگر مشکوک هستید که غذاها ممکن است علائم GERD را تحریک یا بدتر کنند ، سعی کنید روزانه یک هفته خاطرات داشته باشید.

وحیده پرچین Vahide Perçin

وحیده پرچین Vahide Perçin

وحیده پرچین (زاده 13 ژوئن 1965) بازیگر و شخصیت تلویزیونی ترکیه است. وی چندین سال با نام ازدواج خود وحیده گوردوم شناخته شد ، اما پس از طلاق ، به نام تولد خود بازگشت.

اوایل زندگی

وحیده پرچین در 13 ژوئن 1965 در کارشیاکا ، ازمیر در خانواده ای از تبار روملی متولد شد. پدرش راننده کامیون و مادرش خانه دار بود. او در دبیرستان گرافیک خواند و سپس وارد دانشکده اقتصاد شد اما در نهایت بازیگری را شروع کرد. او بعداً در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه دوکوز ایلول شرکت کرد و تمام امتحانات نه گانه مدرسه تئاتر را گذراند. او تحصیلات خود را به عنوان بهترین دانش آموز به پایان رساند و از معلم خود Ozdemir Nutku پشتیبانی زیادی دریافت کرد. پس از ترک دانشگاه به آنکارا نقل مکان کرد. بعداً او از تئاتر دولتی پیشنهاد دریافت کرد و سپس به آدانا نقل مکان کرد.

حرفه

در سال 2003 ، پرچین فعالیت تلویزیونی خود را با بازی سوزان کوزان در مجموعه تلویزیونی Bir İstanbul Masalı آغاز کرد. خانواده گوردوم بعداً به استانبول نقل مکان کردند و مدت کوتاهی پس از اینکه پرچین شخصیت Fulya را در مجموعه تلویزیونی Hırsız Polis به تصویر کشید. در سال 2006 ، او در فیلم İlk Aşk در کنار چتین تکیندور بازی کرد. او در سال 2007 برای بازی در فیلم klk Aşk برنده جایزه گلدن طلای بهترین بازیگر نقش اول زن شد. از سال 2007 تا 2010 ، او در سریال Annem بازی کرد و نقش اصلی Zeynep Eğilmez را ایفا کرد. در سال 2010 ، او در فیلم سینمایی Zephyr بازی کرد. این فیلم برای چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم "نارنجی طلایی" آنتالیا و سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم تورنتو انتخاب شد ، جایی که اولین نمایش آن در آنجا بود. پرچین بعداً در مجموعه تلویزیونی Adını Feriha Koydum ظاهر شد و یکی از نقش های اصلی را در کنار Hazal Kaya به تصویر کشید. او بعداً به دلیل دلایل سلامتی پس از پایان فصل دوم سریال را ترک کرد.

در سال 2012 ، پرچین در سریال Merhaba Hayat بازی کرد که بر اساس سریال اصلی خصوصی Private Practice ساخته شده است. او نقش اصلی را با یتکین دیکنسیلر ، صدا گوون ، نیهان بویکاچاچ ، یاسمین سانینو ، ملیک گونر و کرمسم ایفا کرد. در 13 ژانویه 2013 ، این مجموعه پس از 13 قسمت به پایان رسید. پرچین در ژوئن 2013 پس از خروج مریم اوزرلی از سریال به دلایل سلامتی ، به بازیگران سریال تلویزیونی Muhteşem Yüzyıl در نقش Hürrem Sultan پیوست.

زندگی شخصی

در سال 1991 ، پرچین با بازیگر آلتان گوردوم ازدواج کرد و نام خانوادگی او به حساب می آید. تنها فرزند آنها آلیزه ، که همچنین بازیگر است ، در سال 1994 متولد شد. آنها در سال 2013 طلاق گرفتند. در سال 2011 ، پرچین مبتلا به سرطان سینه تشخیص داده شد و مدت کوتاهی بعد تحت درمان قرار گرفت.



جاذبه های گردشگری هند

جاذبه های گردشگری هند

در این پست از سایت گردشگری جیران می خواهیم به معرفی جاذبه های گردشگری هند بپردازیم. هند سرزمین پر جنب و جوش تضادهای شگفت انگیز است که در آن دنیای سنتی و مدرن با یکدیگر ملاقات می کنند. هفتمین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت و دومین کشور از نظر جمعیت ، هند دارای میراث غنی است که نتیجه قرن ها فرهنگ و ادیان مختلف است که آثار خود را به جای گذاشته است. کارهایی که باید برای مسافران انجام دهید شامل فرصت تجربه مجموعه ای از مکانهای مقدس و دیدارهای معنوی است ، در حالی که دوستداران طبیعت از سواحل آفتاب گیر ، پارکهای ملی سرسبز و پناهگاههای هیجان انگیز حیات وحش لذت خواهند برد.

از تاج محل باشکوه در آگرا گرفته تا اماکن مقدس هارمندیر صاحب (معبد طلایی سابق) در امریتسار و مسجد مکه مکه در حیدرآباد ، بازدیدکنندگان از این کشور عجیب و غریب گنجینه ای از گنجینه های معنوی ، فرهنگی و تاریخی را کشف خواهند کرد.

برای کمک به حداکثر استفاده از زمان خود در این کشور شگفت انگیز ، اغلب به لیست کارهای برتر ما در هند مراجعه کنید.

توجه: ممکن است برخی از مشاغل به دلیل مسائل بهداشتی و ایمنی جهانی به طور موقت بسته شوند.

1. تاج محل ، آگرا

شاید تاج محل ، شناخته شده ترین ساختمان هند ، مشهورترین شهادت جهان بر قدرت عشق است. بنای ممتاز محل ، همسر مورد علاقه امپراتور شاه جهان ، این زیباترین مقبره پس از مرگ وی در سال 1631 آغاز شد و 20000 کارگر تا سال 1648 به طول انجامید.

تاج محل با ترکیب بسیاری از عناصر طراحی اسلامی از جمله طاق ها ، مناره ها ، گنبد پیازی شکل و خط مشکی منبت کاری شده در اطراف ورودی ، تا حد زیادی از سنگ مرمر سفید تزئین شده با نقوش منبت کاری شده ظریف گل و سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی مانند یشم ساخته شده است. ، لاجورد ، الماس و مادر مروارید.

بهترین زمان برای بازدید یا سحر یا غروب است که فضا با تغییر نور به طرز شگفت انگیزی تغییر کرده است. در صورت امکان ، سعی کنید تصویری از تاج محل را از ساحل دور رودخانه یامونا ببینید-این یک سلفی به یاد ماندنی (و ایمن) می سازد.

2. شهر مقدس واراناسی

شهر مقدس واراناسی ، مرکز زیارتی اصلی هندوها ، از دیرباز با رودخانه بزرگ گنگ ، یکی از مهمترین نمادهای مذهبی ایمان همراه بوده است. قدمت آن به قرن 8 قبل از میلاد می رسد ، واراناسی یکی از قدیمی ترین شهرهای هنوز مسکونی در جهان است.

دلایل زیادی برای بازدید ارائه می دهد ، از جمله آنها می توان به محله قدیمی مجاور گنگ اشاره کرد که در آن معبد کاشی ویشوانات ، ساخته شده در 1780 (معبد جدید ویشوانات با هفت معبد جداگانه نیز جالب توجه است). به

استحمام در رودخانه گنگ برای هندوها اهمیت زیادی دارد و مکانهای متعددی که به عنوان "گات" شناخته می شوند دارای راه پله هایی هستند که به آب منتهی می شوند و مومنان قبل از نماز حمام می کنند.

در مجموع ، وراناسی دارای بیش از 100 گات است که بزرگترین آنها Dasashvamedh Ghat و Assi Ghat است (دومی ، در محل تلاقی رودهای گنگ و آسی ، بسیار مقدس تلقی می شود). همچنین دانشگاه هندو Banaras ، که در سال 1917 تأسیس شد و به خاطر کتابخانه عظیم خود با بیش از یک میلیون کتاب ، و موزه عالی بهارات کالا بهوان ، دارای مجموعه های زیبا از نقاشی های مینیاتوری ، مجسمه ها ، نسخه های خطی برگ نخل و نمایشگاه های تاریخ محلی است ، ارزش دیدن دارد.

3. هارمندیر صاحب: معبد طلایی آمریتسار
آمریتسار در سال 1577 توسط رام داس تأسیس شد ، قطب مهمی از تاریخ و فرهنگ سیک ها است. جاذبه اصلی اینجا هارمندیر صاحب است که در سال 1604 افتتاح شد و هنوز هم به دلیل تزئین زیبای طلایی آن به عنوان معبد طلایی شناخته می شود. مقدس ترین زیارتگاههای بسیاری از سیکهای هند (همچنین هندوها و افراد دیگر مذاهب را به خود جذب می کند) ، این معبد در ترکیبی از سبکهای هندو و اسلامی ساخته شده است ، قسمت مرمرین پایین آن دارای شکوفه هایی مانند نقوش تزئین شده گل و حیوانات تزئین شده است. گنبد طلایی بزرگ نشان دهنده گل نیلوفر آبی است ، نمادی از پاکی برای سیک ها.
علاوه بر طراحی باشکوه آن ، بازدیدکنندگان از فضای معنوی معبد به همان اندازه تحت تأثیر قرار می گیرند ، این تأثیر با دعاهایی که به طور مداوم از کتاب مقدس سیک خوانده می شود و در سراسر مجموعه پخش می شود ، افزایش می یابد. بخشی از تجربه کلی-و بازدیدکنندگان از آن استقبال می کنند-این شانس است که از یکی از 50،000 وعده غذایی رایگان که جاذبه هر روز به بازدیدکنندگان ارائه می دهد لذت ببرند.
آدرس: جاده معبد طلایی ، آمریتسار ، پنجاب 143006
4. شهر طلایی: جیسالمر
شهر طلایی جیسالمر به دلیل ماسه سنگ زردی که در بیشتر ساختمان های آن استفاده می شود ، واحه ای از معماری باشکوه قدیمی است که از تپه های ماسه ای صحرای طار بلند می شود. امروزه این شهر مملو از عمارت های پر زرق و برق قدیمی ، دروازه های باشکوه و قلعه عظیم جیسالمر است که به قلعه طلایی نیز معروف است-بنایی دلهره آور قرن 12 که از شهر بلند می شود.
علاوه بر کاخ ها ، معابد و خانه های قدیمی زیبا ، این قلعه دارای 99 سنگر به همراه دروازه های عظیم منتهی به حیاط اصلی آن است که در آن کاخ هفت طبقه بلند مهاراجه را خواهید یافت. این کاخ که در اوایل دهه 1500 آغاز شد و تا قرن 19 توسط فرمانروای پی در پی به آن اضافه شد ، بخش هایی را برای عموم باز می کند که شامل مناطقی است که به زیبایی با کاشی های ایتالیا و چین تزئین شده است ، و درهای سنگی پیچیده و تعدادی جین. معابد متعلق به قرن های 12 تا 16 ، هر یک با تصاویر مرمر و ماسه سنگ زیبا ، نسخه های خطی نخل و سقف های رنگ آمیزی شده تزئین شده است.
مطمئن شوید که کتابخانه 1000 ساله خوب نگهداری شده ، گیان بهاندار ، با نسخه های خطی و آثار باستانی قرن شانزدهم را نیز ببینید.
5. قلعه سرخ ، دهلی نو
ساخته شده توسط شاه جهان در سال 1648 به عنوان مقر قدرت مغول-نقشی که تا سال 1857 حفظ شد-قلعه قرمز هلالی باشکوه در دهلی نو ، که از نام ماسه سنگ قرمز خیره کننده در ساخت آن استفاده شده است ، مساحت وسیعی از بیش از دو را پوشش می دهد. کیلومتر مربع ، همه آن را خندق بزرگی احاطه کرده است. نکات برجسته شامل دو بزرگترین دروازه آن است: دروازه چشمگیر لاهور (ورودی اصلی قلعه) و دروازه دهلی با تزئینات دقیق ، که زمانی توسط امپراتور برای مراسم تشریفات استفاده می شد.
بخش سرگرم کننده بازدید از گشت و گذار ، گشتن در چاتا چوک ، بازار سرپوشیده قرن هفدهم است که از جواهرات گرفته تا لباس های ابریشمی ، و همچنین سوغات و اقلام غذایی را می فروشد. در حالی که می توانید خود قلعه را کاوش کنید ، تورهای هدایت شده ارائه می شوند و بینشی جالب از زندگی و دوران شاه ارائه می دهند ، از جمله نگاهی به تالار خیره کننده مرمریت سفید تماشاگران عمومی (دیوان آم) که در آن او سوژه های خود را دریافت کرد. به
نکته داغ: سعی کنید برای نمایش صدا و نور که هر شب برگزار می شود و رویدادهای مهم تاریخ قلعه را در بر می گیرد ، همراه باشید.
آدرس: Netaji Subhash Marg ، Chandni Chowk ، دهلی نو ، دهلی 110006
6. بمبئی: دروازه هند
دروازه نمادین هند با ارتفاع چشمگیر 26 متری و مشرف به دریای عرب ، در مومبای یکی از جاذبه های گردشگری مهم است که باید دید. این قطعه معماری خیره کننده که به مناسبت ورود پادشاه جورج پنجم و همسرش ملکه ماری در سال 1911 ساخته شد ، در سال 1924 با شکوه و تشریفات زیادی افتتاح شد و برای مدتی بلندترین بنای شهر بود.
دروازه هند که کاملاً از بازالت زرد و بتنی ساخته شده است و به دلیل طراحی هند و ساراسیک آن قابل توجه است ، همچنین در سال 1948 هنگامی که هند استقلال خود را به دست آورد ، صحنه یک راهپیمایی نسبتاً کم شاد سربازان انگلیسی بود. این روزها ، طاق نمایی عظیم یک پس زمینه خیره کننده را فراهم می کند که به همان اندازه که در بین مردم محلی مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. نکته داغ: پس از بازدید از دروازه هند ، به سمت کاخ و برج تاج محل مجاور بروید و چای عالی خوشمزه را تماشا کنید ، از زمان افتتاح این هتل لوکس و دوست داشتنی در سال 1903 ، کاری سرگرم کننده در بمبئی.
7. مکه مسجد ، حیدرآباد
ساخت مسجد مکه حیدرآباد ، یکی از بزرگترین مساجد جهان-و یکی از قدیمی ترین مساجد در هند-در سال 1614 در زمان حکومت محمد قلی قطب شاه آغاز شد و تقریباً 80 سال به طول انجامید. 15 طاق و ستون عظیم این مسجد زیبا که 1000 نمازگزار را در خود جای داده بود ، هر کدام از تخته های گرانیت سیاه ساخته شده بودند که توسط قطارهای گاو عظیمی که از 1400 گاو تشکیل شده بود به محل کشیده شده است.
نام این مجموعه برگرفته از آجرهای بالای دروازه مرکزی است که از مکه به اینجا آورده شده است ، ویژگی های برجسته ای مانند دروازه اصلی آن ، میدان بزرگ ، حوض بزرگ دست ساز و اتاقی که موهای حضرت محمد (ص) را در خود جای داده است. سایر ویژگیهای قابل توجه عبارتند از کتیبه هایی از قرآن در بالای بسیاری از طاقها و درها ، سقف نفیس تالار اصلی ، قرنیزهای اطراف کل بنای مسجد ، و نقوش گلدار و گلدوزی بر روی طاق ها.
آدرس: حیدرآباد ، تلانگانا 500002
8. قلعه عامر ، جیپور
قلعه عامر (که اغلب به عنوان "کهربا" نیز نامیده می شود) به عنوان یک قصر مستحکم در سال 1592 توسط مهاراجه من سینگ اول ساخته شد و مدت ها به عنوان پایتخت جیپور خدمت می کرد. قلعه که در بالای تپه حکاکی شده است ، با پای پیاده از طریق صعود شیب دار یا با شاتل از شهر پایین قابل دسترسی است (بهتر است بگذارید یک فیل کار را انجام دهد). نکات برجسته عبارتند از Jalb Chowk ، اولین حیاط ، با فیلهای تزئین شده آن ، و معبد Shila Devi ، که به الهه جنگ اختصاص داده شده است. همچنین سالن مجاور تماشاگران عمومی (دیوان-آم) با دیوارهای تزئین شده و تراس های زیبا که میمونها در آن مکرر دارند ، قابل توجه است.
از دیگر نکات برجسته می توان به سوخ نیواس (تالار لذت) با تخت گلهای فراوان و کانالی که زمانی برای حمل آب خنک کننده استفاده می شد ، اشاره کرد و معبد پیروزی (جا ماندیر) ، که به دلیل صفحات تزئینی فراوان ، سقف های رنگارنگ و چشم اندازهای عالی بر روی چشم انداز مشهور است. کاخ و دریاچه زیر
درست در بالای قلعه عامر ، قلعه جیگار قرار دارد که در سال 1726 توسط جائی سینگ ساخته شد و دارای برج های دیده بانی بلند ، دیوارهای ترسناک و بزرگترین توپ چرخ دار جهان است. حتماً وقت خود را صرف گشت و گذار در شهر قدیمی دیوارپوش شده جیپور با سه دروازه کاملاً بازسازی شده و بازارهای باشکوه و همچنین کاخ شهر زیبا ، مجموعه ای عظیم از حیاط ، باغ و ساختمان کنید.
9. سواحل گوا
ساحل زیبای غربی گوا ، مشرف به دریای عرب ، که مدتهاست در هند به عنوان مقصد "رفتن" برای کسانی که به دنبال تعطیلات عالی در ساحل هستند شناخته می شود ، اخیراً توسط گردشگران خارج از کشور کشف شده است.
ساحل بیش از 60 مایلی گوا خانه برخی از سواحل دوست داشتنی جهان است که هرکدام جذابیت خاص خود را دارند. برای کسانی که به دنبال آرامش و سکوت هستند ، ساحل جدا شده آگوندا انتخاب خوبی است ، در حالی که ساحل کالانگوته تجاری ترین و شلوغ ترین شهر است.
برای کسانی که در جستجوی استراحتگاه های باشکوه ، تفریحات یوگا و تعطیلات آبگرم هستند ، سواحل مندرم ، مرجیم و آشووم در بین سرخپوستان ثروتمند و غربی ها مد روز است. Palolem یکی دیگر از گزینه های محبوب در یک محیط زیبا است.
در حالی که در گوا هستید ، حتما از پناهگاه حیات وحش باگوان ماهاویر دیدن کنید. این جاذبه عالی محل جنگل های ضخیم و جانوران فراوان ، از جمله گوزن ، میمون ، فیل ، پلنگ ، ببر و پلنگ سیاه و همچنین شاه مارهای کبرا معروف هند-و حدود 200 گونه پرنده است.
جزیره Divar نیز که از طریق کشتی از Old Goa به آن دسترسی دارید ، ارزش بازدید دارد. نکات برجسته عبارتند از Piedade ، یک روستای معمولی Goan و خانه کلیسای بانوی مهربان با آثار گچ بری جالب ، تزئینات گچ باروک و محراب ها ، و همچنین چشم اندازهای خیره کننده از حومه اطراف.
10. پارک ملی پیریار و پناهگاه حیات وحش ، مادورایی
یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری هند جنوبی ، پارک ملی پریار و پناهگاه حیات وحش در اطراف دریاچه ای قرار دارد که توسط مهندسان انگلیسی در سال 1895 برای آبیاری و تامین آب شهر مادورایی ساخته شده است. این پارک زیبا که در سال 1934 تأسیس شد ، گونه های متعددی از پستانداران را شامل می شود ، از جمله تعداد زیادی فیل فیل هندی ، گراز وحشی ، سمور ، ماکاک دم شیر و بیش از 20 ببر بنگال. تماشای پرندگان با مشاهده مکرر گونه هایی مانند دارتر ، لک لک ، ماهی خوک ، شاخدار ، و دونگوس دم راکت ، همراه با انواع جالب پروانه ها ، فعالیتی محبوب است.
بهترین راه ها برای لذت بردن از مناظر کوهستانی باشکوه ، قایق سواری در دریاچه یا پیاده روی در جنگل است ، دومی به بازدیدکنندگان این فرصت را می دهد تا با گله های فیل رو به رو شوند و سایر حیوانات وحشی را از برج های دیده بانی و سکوهای مشاهده مشاهده کنند. نکته داغ: حتماً برای گشت و گذار در یکی از مزارع مختلف ادویه جات ، چای یا قهوه در این نزدیکی توقف کنید.
11. قلعه آگرا
قلعه خیره کننده آگرا (که به قلعه سرخ آگرا نیز معروف است) در سال 1565 توسط امپراتور اکبر به عنوان یک ساختار نظامی ساخته شد و ترکیبی جالب از تأثیرات هندوها و مسلمانان است. این قلعه که کمی بیشتر از دو کیلومتر از تاج محل فاصله دارد ، از طریق دروازه عمار سینگ با دیوار بیرونی کم و طراحی ساقه ای ساخته شده است تا مهاجمان را گیج کند. پس از ورود به داخل ، دو ساختمان ماسه سنگی بزرگ به هم پیوسته را مشاهده خواهید کرد ، اکبری محل و جهانگیری محل ، بزرگترین اقامتگاه خصوصی این مجموعه.
از دیگر نکات برجسته می توان به Khas Mahal (کاخ خصوصی) ، با سقف مس عالی و باغ انگوری (باغ انگور) ، باغ مغول با طرح منبت کاری اره مویی با چشمه های شگفت انگیز متعدد و کانال های آب و همچنین صفحه نمایش هایی اشاره کرد که زمانی منطقه ای خصوصی برای امپراتور و اطرافیانش همچنین برج هشت ضلعی مسلمان برج برج قابل توجه است که بعداً تا زمان مرگ وی زندان شاه جهان بود.
12. غارهای الورا ، اورنگ آباد
غارهای معروف الورا بین قرنهای 5 تا 10 توسط راهبان بودایی ، جین و هندو ساخته شده اند و می توانند یک گشت و گذار عالی از بمبئی ، در 300 کیلومتری غرب داشته باشند.
این مجموعه قابل توجه از 34 صومعه ، کلیسای کوچک و معبد حکاکی شده که 12 مورد از آنها بودایی ، 17 هندو و 5 متعلق به دین جین است ، در مجاورت یکدیگر ساخته شده است ، بازتابی از مذهبی مدارا که در این دوره از تاریخ هند وجود داشت.
از میان غارهای صومعه بودایی ، برجسته ترین برجها شامل تعدادی زیارتگاه است که حکاکی های مربوط به بودا و مقدسین مربوط به قرن 5 تا 7 را شامل می شود و همچنین غار خیره کننده نجار ، که یکی از بهترین غارهای هند محسوب می شود.
غارهای هندو بسیار پیچیده تر هستند و از بالا به پایین حک شده اند ، بنابراین داربست لازم نبود. از بین آنها ، بهترین معبد Kailasa است ، یک معبد عظیم سنگ تراشیده که نمایانگر کوه Kailasa است و نیاز به حذف 200،000 تن سنگ دارد.
13. قلعه مهرانگر ، جودپور
قلعه عظیم مهرانگر ، یکی از بزرگترین استحکامات در هند ، با تسلط بر شهر قدیمی جودپور ، در قرن پانزدهم برای محافظت از مردم شهر مشهور "آبی" ساخته شد ، همانطور که جودپور هنوز شناخته شده است - نام برگرفته از نیلی آن خانه های رنگی ، آبی رنگ شده اند تا گرما را منحرف کنند.
مهرانگره که بر فراز یک حومه بلند ساخته شده است ، یک بنای شگفت انگیز از نظر ساخت و ساز است ، دیوارهای عظیم آن هرچند غیرقابل نفوذ است. دسترسی از طریق یکی از هفت دروازه باشکوه ، از جمله Jaya Pol و Fateh Pol (دومی هنوز زخم حملات توپ را بر جای می گذارد) است.
از نکات برجسته این بازدید می توان به کاوش در شبکه جذاب حیاط و کاخ های قلعه و همچنین موزه ای اشاره کرد که مجموعه ای باشکوه از آثار مربوط به ماهاراجا را در خود جای داده است. حتماً وقت خود را در مرکز تاریخی خود جودپور بگذرانید ، معروف به هشت دروازه شهر ، برج ساعت قدیمی دوست داشتنی و بازارهای متعدد که همه چیز را از سبزیجات گرفته تا شیرینی ، ادویه جات و صنایع دستی می فروشند.
آدرس: جاده فورت ، جودپور ، راجستان 342006
14. کاخ میسور
کشف شهر وسیع میسور به لطف ترکیب التقاطی آن از معماری قدیمی استعماری زیبا لذت بخش است. قصرهای سلطنتی هند ؛ و باغهای سرسبز و زیبا در حالی که کسانی که تمایل به خرید دارند از گذراندن وقت در بازارهای معروف ابریشم و چوب صندل شهر لذت خواهند برد ، جاذبه اصلی کاخ باشکوه میسور است.
این کاخ سه طبقه زیبا که در سال 1897 پس از آتش سوزی ویرانگر به طور کامل بازسازی شد ، برج های برجسته ای مانند برج ها و گنبدهای مربعی زیبا دارد. سقف ها و ستون های تزئین شده متعدد در تالار دوربار ؛ و غرفه ازدواج باشکوه ، با کاشی های لعابدار کف ، شیشه های رنگی خیره کننده ، آثار هنری و نمایش جواهرات (همچنین جایی است که در موارد خاص ، تخت طلایی نفیس به نمایش گذاشته می شود).
برای لذت بردن واقعی ، مطمئن شوید که یکی از نمایشگرهای نورانی فوق العاده ای را که هر یکشنبه و در تعطیلات ، هنگامی که کاخ با بیش از 90،000 چراغ روشن می شود ، مشاهده می کنید. یک راه سرگرم کننده برای کاوش در محوطه و باغ های وسیع کاخ به عنوان بخشی از یک تور دوچرخه سواری است که یک بار در داخل آن رایگان در دسترس است.
آدرس: جاده سایاجی رائو ، میسورو ، کارناتاکا 570001
15. معبد مهابادی ، بودگایا
بودگایا ، مقدس ترین مکان بودایی جهان محسوب می شود ، سالانه هزاران بازدیدکننده را به خود جذب می کند که همگی برای مشارکت با راهبان مقیم در مدیتیشن و دعا دعوت شده اند. نقطه کانونی این مکان زیارتی معبد مهابودی خیره کننده است که در کنار مکانی که بودا به روشنگری آمده و فلسفه خود را در مورد زندگی تدوین کرده ساخته شده است. این معبد که در قرن ششم ساخته شده و بارها بازسازی شده است ، بر فراز هرزه ای زیبا قرار دارد و مجسمه بزرگ طلاکاری شده بودا را در خود جای داده است.
همچنین درخت پیپال سایت ، از نوادگان درخت بودی اصلی که بودا در آن هفت روز پس از عصر روشنگری مدیتیشن کرد ، جالب توجه است که گفته می شود یکی از قدیمی ترین و بزرگترین درختان جهان است (می دانید که آن را زمانی پیدا کرده اید که شما اسلب ماسه سنگ قرمز را مشخص می کنید که این نقطه را مشخص می کند).
آدرس: Bodhgaya ، Bihar 824231
منبع: مجله اینترنتی جیران


بهترین غذاها برای ورزشکاران

بهترین غذاها برای ورزشکاران

در این پست از سایت سرگرمی جیران قصد داریم به معرفی بهترین غذاها برای ورزشکاران بپردازیم. به عنوان یک متخصص تغذیه ورزشی ، خودم را مدام در حال گفتن یک چیزها بارها و بارها می دانم. "هیدراته کردن را به خاطر بسپارید." سوخت را فراموش نکنید. " تغذیه ورزشی موضوعی نیست که در مدرسه آموزش داده شود ، بنابراین جای تعجب نیست که دانش در مورد این موضوعات کم باشد. اما اگر می توانم به همه ورزشکاران چیزی بگویم ، یادآوری این لیست از غذاهایی است که به آبرسانی ، تسکین درد ماهیچه ها و تامین سوخت سریع قبل از تمرین کمک می کند.

هیدراته کردن غذاها

اگرچه اکثر مردم می دانند که هیدراتاسیون مهم است ، اما معمولاً بخشی از رژیم غذایی است که اکثر ورزشکاران نادیده می گیرند. بسیاری متوجه نیستند که 80 درصد آب باید از نوشیدنی ها و 20 درصد دیگر از میوه ها و سبزیجات غنی از آب تامین شود. این 5 میوه و سبزیجات غنی از آب را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا بازی هیدراتاسیون خود را افزایش دهید.

تربچه و خیار

این سبزی ریشه تند حاوی 95 درصد آب است. آنها را برای بالا بردن آب و ویتامین C بالای سالاد بریزید.

سالاد هندوانه-خیار

هندوانه

این میوه صورتی زیبا 91 درصد آب دارد و سرشار از پتاسیم است که به حفظ تعادل مایعات بدن و آنتی اکسیدان لیکوپن کمک می کند.

فلفل دلمه ای

ترکیب چند رنگ مورد علاقه همه 93٪ آب است. فلفل دلمه ای را به سیب زمینی سرخ کرده اضافه کنید یا خام را با حمص بخورید و یک میان وعده آبرسان داشته باشید که همچنین دارای ویتامین C تقویت کننده سیستم ایمنی است.

کن پولوس

سالاد اسفناج با ترشی توت فرنگی و سس دانه خشخاش

اسفناج

اسفناج نه تنها 91 درصد آب دارد ، بلکه سرشار از آهن گیاهی است. آهن بیشتر به این معنی است که اکسیژن بیشتری به ماهیچه های فعال تحویل داده می شود.

کرفس

این سبزی به عنوان غذای رژیم گیرنده بد می شود ، اما در واقع مملو از پتاسیم و ویتامین A است.

غذاهایی برای درد ماهیچه ها

اگرچه جمله "بدون درد ، بدون افزایش" ممکن است صادق باشد ، اما ورزشکاران بیشتر از آنچه که دوست دارند درد عضلات را تجربه می کنند. گنجاندن این دو غذا در برنامه تمرینی ممکن است به تسکین دردهای عضلانی کمک کند.

آب گیلاس تارت

یک مطالعه نشان می دهد که نوشیدن آب گیلاس تند مونتمورنسی ممکن است درد عضلات را پس از یک تمرین شدید کاهش دهد. مطالعه دیگری نشان داد که نوشیدن آب گیلاس ترش در واقع ممکن است آسیب عضلانی ناشی از ورزش را کاهش دهد و به طور کلی باعث درد کمتر شود. مکانیسم هر چه باشد ، تحقیقات روشن است که نوشیدن آب گیلاس ترش می تواند به کاهش درد عضلات کمک کند.

آب هندوانه
هندوانه نه تنها به آب رسانی کمک می کند ، بلکه آب آن ممکن است باعث تسکین درد ماهیچه ها شود. محققان پیشنهاد می کنند که فراوانی اسید آمینه l-citrulline در آب هندوانه ممکن است باعث کاهش درد ماهیچه ها بعد از تمرین شود.
سوخت سریع اثر
یک دلیل وجود دارد که متخصصان تغذیه ورزشی از غذای قبل از تمرین به عنوان "سوخت" یاد می کنند. همانطور که ماشین بدون سوخت حرکت نمی کند ، ورزشکاران بدون غذا "نمی روند". سوخت سریع ، غذاهایی هستند که یک ورزشکار می تواند 30 دقیقه تا 1 ساعت قبل از تمرین برای خوردن سریع انرژی مصرف کند. این غذاها سرشار از کربوهیدرات هستند که بدن آنها را برای تبدیل عضلات به گلوکز تجزیه می کند. نوشیدنی های ورزشی و ژل های ورزشی این نوع سوخت را تأمین می کنند ، اما این چهار غذا به همان خوبی کار می کنند.
لیکافان
خرما سرشار از قند و فیبر طبیعی است و به آرامی گلوکز را در سیستم خون شما آزاد می کند تا در طول تمرین به شما نیرو دهد. علاوه بر این ، آنها منبع خوبی از پتاسیم برای جلوگیری از گرفتگی عضلات هستند.
موز
یکی از مشتریان من موز را "چوب پتاسیم" می نامد ، و او درست می گوید. این میوه به طور طبیعی شیرین ، رگ های شما را سرشار از انرژی می کند و پتاسیم را تامین می کند که به شما کمک می کند هیدراته بمانید.
ببینید: موز راه حل نان تست آووکادو است
انگور و کشمش
این میوه به اندازه نیش شیرین انرژی سریع عمل می کند و سرشار از پلی فنول های مفید برای سلامت قلب است. برای انجام تمرینات طولانی مدت ، مقداری کشمش را در کیسه ای بسته بندی کرده و در حین حرکت آن را میل کنید.
انجیر
این میوه مدیترانه ای نه تنها سوخت سریع اثر می کند ، بلکه سرشار از آهن و کلسیم است-هر دوی اینها برای حفظ قدرت ورزشکاران مادام العمر ضروری هستند.
ناتالی ریزو ، M.S. ، R.D. ، متخصص تغذیه رسانه ای ، نویسنده غذا و تغذیه ، سخنگو و وبلاگ نویس Nutrition a la Natalie است.
*این مقاله توسط یک متخصص تغذیه متخصص تغذیه ثبت شده و/یا بررسی شده است.