سایت تفریحی جیران

سایت تفریحی جیران - اخبار , سرگرمی , فیلم , سلامت , آشپزی , شیرینی پزی , خانه داری , خانواده سبز , ازدواج , کودک داری , ورزش , بیوگرافی , عکس , اطلاعات عمومی ...

سایت تفریحی جیران

سایت تفریحی جیران - اخبار , سرگرمی , فیلم , سلامت , آشپزی , شیرینی پزی , خانه داری , خانواده سبز , ازدواج , کودک داری , ورزش , بیوگرافی , عکس , اطلاعات عمومی ...

تعبیر خواب موش

تعبیر خواب موش

دیدن موش در خواب بیانگر مسائل و موضوعات تهدید آمیزی است که در زندگی بیننده خواب در جریان هستند بدون آنکه او از ماهیت ان خبر داشته باشد. البته تعبیرگران اسلامی موش را زنی خیانتکار و دزد تعبیر کرده‌اند.

تعبیر خواب موش امام صادق - تعبیر خواب موش مرده - تعبیر خواب موش قهوه ای - تعبیر خواب ترسیدن از موش - تعبیر خواب گاز گرفتن موش - تعبیر خواب موش سفید بزرگ


با مجموعه تعبیر خواب ستاره همراه باشید. 

برای مشاهده تعبیر خواب سایر موضوعات حرف مورد نظر خود را انتخاب کنید:

 تعبیر خواب بر اساس حروف الفبا آ ا ب پ ت ث ج چ ح خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی 


ستاره | سرویس سرگرمی - آنچه که منفی یا بیماری زا باشد، ترس یا اضطراب، غرایز ترسناک، بیماری‌های جسمانی یا نگرانی‌ درباره سلامتی همگی از نمادهایی است که با دیدن موش در خواب بایستی به تطبیق آن با شرایط زندگی خود بپردازیم. شاید این گونه رویاها نشان دهنده درک شهودی درباره خائن بودن دیگری که مخفیانه پشت سر شما کارهایی علیه تان انجام می‌دهد باشد. 


در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در فهرست موضوعی زیر، به موضوع مورد علاقه خود برسید:


تعبیر خواب موش از دیدگاه یونگ

کارل گوستاو یونگ می‌گوید:

  • دیدن موش در خواب شما بیانگر ترس، بی حوصلگی، بی اهمیتی و نبود خشم است. شما حس ناکافی بودن و ترسی را تجربه می‌کنید که مناسب نیست. خواب ممکن است به شما بگوید که شما زمان زیادی را صرف می‌کنید که رد پای کسی را پنهان کنید. تعبیر دیگر این است که موش نمادی از ناراحتی‌ها و ناملایمتی‌های کوچک است.
  • شاید شما به مسائل کوچک یا مسائل بی اهمیت اجازه می‌دهید که روی شما تاثیر تمام و کمال بگذارد (مثل خوره شما را بخورد). خواب ممکن است جناسی از موس کامپیوتر و ارتباط شما با کار یا دنیای مجازی باشد
  • دیدن موش مرده در خوابتان بیانگر این است که به مسائل کوچک اجازه نمی‌دهید که شما را آزار دهد. شما به ترس هاتان اجازه نمی‌دهید که به چیزی که می‌خواهید راه یابند. تعبیر دیگر این است که موش مرده بیانگر این است که چیزی هست که شما برای مدت طولانی نادیده ش. گرفته اید یا فراموشش کرده اید
  • خواب دیدن اینکه شما یا کسی، یک موش را می‌خورد بیانگر این است که چیزی وجود دارد که مدام سر وجدان شما غر می‌زند (وجدان شما را می‌آزارد). شما نیاز دارید که این بار را از روی سینه تان بردارید.
  • خواب دیدن اینکه موش تعقیب می‌شود بیانگر این است که شما روی پای خود نمی‌ایستید. شما به دیگران اجازه می‌دهید که به هرکجا می‌خواهند هلتان دهند.


تعبیر خواب موش

اکثر معبرین موش را به زنی خیانتکار و دزد تعبیر کرده‌اند. زنی که نمی‌توان به آن اعتماد کرد. ظاهری فریبنده همراه با باطنی فریبکار از ویژگی‌های این زن است. مطیعی تهرانی درباره دیدن موش در خواب می‌گوید:

اگر بیننده خواب موشی ببیند با چنین زنی سر و کار پیدا می‌کند و اگر این موش در خانه خودش باشد نوشته‌اند زنی با این پلیدی‌ها در خانه‌اش هست یا حضور پیدا خواهد کرد. اگر موش در اتاق شما باشد زنی دزد اهل خانه شماست که نباید به او اعتماد داشته باشید. اگر در خواب موشی از پاچه شلوار شما افتاد و گریخت و رفت زنی فاسد و فاجر را از خود می رانید و دور می‌کنید.


در کتاب فرهنگ تفسیر رویا آمده است:

موش در خواب نمایانگر این است که چیزهای تهدید آمیزی در زندگی شما در جریان هستند بدون آنکه چیستی آن‌ها واضح باشد، دیدن نیمه پنهان خود رویابین با دیگران، نیمه شریرانه طبیعت آدمی، آلودگی و ژولیدگی، زمان مانند موشی زندگی شما را می‌جود و می‌فرساید حتی می‌تواند بیانگر بخش‌های ناخوشایند زندگی رویابین باشد.


یوسف نبی علیه السلام گوید:

  • دیدن موش جنگ زن باشد
  • دیدن موش دزد است که از خانه او دزدی کرده

آنلی بیتون می‌گوید:

  • دیدن موش در خواب، نشانه روبرو شدن با اختلافات خانوادگی و بی وفایی دوستان است. کارها وضعیت دلسرد کننده ای خواهد داشت.
  • اگر خواب ببینید موش‌ها از شما فرار می‌کنند، نشانه آن است که تلاش‌های شما بی ثمر خواهد ماند.
  • اگر دختری خواب موش ببیند، نشانه آن است که دشمنانی پنهانی دارد که به او نیرنگ خواهند زد. اگر داخل لباس خود موش ببیند، علامت آن است که در اثر انجام دادن کاری رسوا خواهد شد.

جابر مغربی می‌گوید: تعبیر خواب موش صحرائی و خانگی یکسان می‌باشد.

تعبیرگری می‌گوید: تعبیر خواب موش، زنی است که به ظاهر باحجاب می‌باشد ولی در باطن فاسق است.


تعبیر خواب تله موش

یونگ می‌گوید: 

  • دیدن تله موش در خوابتان بیانگر این است که نیاز دارید محتاط‌تر باشید. به کسانی که زیادی می‌خواهند بهتان کمک کنند همیشه خوش بین نباشید. تعبیر دیگر این است که تله موش نمادی از نبوغ، بینش و خلاقیت است. شما نیاز دارید که به دنبال شیوه‌ی بهتری برای انجام چیزی باشید
  • خواب دیدن اینکه تله موش کار میگذارید بیانگر این است که مخالفانتان را گول خواهید زد و از آن‌ها زرنگتر خواهید بود
  • خواب دیدن اینکه با تله موش، موش می‌گیرید بیانگر این است که از شما سو استفاده می‌شود.



تعبیر خواب موش رنگی

تعبیرگری می‌گوید: اگر در خواب ببینی موش‌های یک ‌رنگ بسیاری در خانه تو جمع شده‌اند، تعبیرش این است که به تعداد آن‌ها زن‌ها در خانه تو جمع می‌شوند.

لوک اویتنهاو می‌گوید: موش سفید: ازدواج موفق

اچ میلر مى‌گوید: دیدن موش سفید در خواب، نشانه‌ى نگرانى در انجام یکى از کارها مى‌باشد. اگر در خواب مشاهده کنید موش صحرایى گرفته‌اید، نشانه‌ى آن است که با یکى از دوستان خود دچار مشکل مى‌شوید.


تعبیر خواب سوراخ موش و گرفتن آن

مطیعی تهرانی: اگر سوراخ موشی ببینید مالی از شما برده می‌شود که می دانید چه کسی برده ولی نمی‌توانید ثابت کنید که او ربوده و سارق مال شما یک زن خائن است.

لوک اویتنهاو: در درون یک تله موش: دشمن شکست خورده

جابر مغربی می‌گوید: اگر در خواب ببینی موش گرفته‌ای، تعبیرش این است که با زنی فاسق ازدواج می‌کنی.

یونگ می‌گوید: دیدن سوراخ موش در خوابتان بیانگر جنبه‌ی پنهان خودتان است که مشتاق نیستید تاییدش کرده یا با آن روبرو شوید. با وجود اینکه می‌دانید که خوب نیست که ازین مساله دوری کنید، به انجامش ادامه می‌دهد. اگر به آن رسیدگی نکنید از کنترلتان خارج می‌شود.


تعبیر خواب موش درون رختخواب

جابر مغربی می‌گوید: 

  • اگر در خواب ببینی در رختخواب تو موش وجود دارد، تعبیرش این است که با زنی قصد فساد خواهی کرد.
  • اگر ببینی رختخواب تو را موش جویده و سوراخ کرده است بین زن تو و شخص بد و نادرستی رابطه‌ای بوجود می‌آید و زن تو به فساد راضی می‌شود.


تعبیر خواب خارج شدن موش از بدن

جابر مغربی می‌گوید: اگر زنی در خواب ببیند که از فرج او موش بیرون آمده است، صاحب فرزندی دختر که بدکردار است می‌شود.

ابن سیرین می‌گوید: اگر مردی در خواب ببیند که از آلت مردی او موش بیرون آمده است، صاحب فرزندی دختر که بدکردار است و هیچ خیری ندارد خواهد شد.


ابراهیم کرمانی می‌گوید: 

  • اگر در خواب ببینی از گلوی تو موش بیرون آمده است، تعبیرش این است که صاحب فرزندی پسر می‌شوی.
  • اگر ببینی از سوراخ بینی یا گوش یا مقعد تو موش بیرون آمده است صاحب فرزندی دختر که بدکردار است خواهی شد.


تعبیر خواب خوردن گوشت موش

جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی گوشت موش را خورده‌ای مال و اموال زن بد و مفسدی را مصرف می‌کنی.


تعبیر خواب کشتن موش

یونگ: خواب دیدن اینکه یک موش را می‌کشید یا به دام می‌اندازید بیانگر این است که دیگران از مسائل کوچک در زندگی شما، چیز بزرگی می‌سازند (از کاه کوه می‌سازند)

اچ میلر: کشتن موش کور در خواب، بیانگر ناراحتى و نگرانى است.

آنلی بیتون: کشتن موش در خواب، نشانه پیروزی بر دشمنان است.

تعبیر خواب دندان

تعبیر خواب دندان

تعبیر خواب دندان از دیدگاه تعبیرگران غربی نشانه پرخاشگری، دفاع یا توانایی برای چسبیدن به زندگی و آنچه که می‌خواهیم بدست آوریم. افتادن دندان در خواب نیز می‌تواند نشانه سستی در تصمیمات مهم زندگی، عدم رضایت از توافق در مورد کاری و ... باشد.


تعبیر خواب دندان - تعبیر خواب افتادن دندان


با مجموعه تعبیر خواب ستاره همراه باشید. 

برای مشاهده تعبیر خواب سایر موضوعات حرف مورد نظر خود را انتخاب کنید:

 تعبیر خواب بر اساس حروف الفبا آ ا ب پ ت ث ج چ ح خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی 



ستاره | سرویس سرگرمی - دیدن رویای دندان را می‌توان از نقطه نظرات متفاوتی بررسی کرد. دندان هیچگاه به خودی خود در خواب دیده نمی‌شود و معمولا اتفاقاتی نظیر افتادن، از بین رفتن، دندان در آوردن و ... محوریت اصلی خواب قرار می‌گیرند. به طور کلی تعبیرگران اسلامی دیدن دندان در خواب را به اعضای خانواده نسبت داده‌اند که در لینک زیر می‌توانید به طور مفصل از تعابیر این معبرین (امام صادق، ابن سیرین، دانیال نبی و ...) آگاهی یابید.



ولی تحلیلگران خواب و رویا به بررسی نمادین دندان در خواب پرداخته‌اند. به راستی دندان و یا افتادن آن نسبت به چه پدیده‌هایی خواهد بود و یا رویا بر اثر چه اضطرابات روزانه‌ای دیده می‌شود؟

قبل از آغاز تحلیل و تعبیر خواب دندان به فهرست موضوعاتی که در این مقاله ارائه کرده‌ایم خواهیم پرداخت.


در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در فهرست موضوعی زیر، به موضوع مورد علاقه خود برسید:


تعبیر خواب دندان 

بنا به گفته تونی کریسپ خالق کتاب فرهنگ تفسیر رویا دیدن دندان در خواب اشاره به موضوعاتی همچون پرخاشگری، دفاع، توانایی ما برای "با چنگ و دندان چسبیدن به زندگی"، توانایی ما برای بدست آوردن آنچه می‌خواهیم، سخنانی که از دهانمان خارج می‌شوند یا "فرو داده می‌شوند"، نحوه‌ی حضور ما در اجتماع دارد. این رویا می‌تواند نشانه‌ای از سن و سال فرد رویابین نیز باشد. (مثلا دیدن دندان‌های شیری و غیره)


تعبیر خواب افتادن دندان

از نظر فروید، خواب افتادن دندان به سرکوبی یا سرخوردگی جنسی و اشتیاق برای بزرگ شدن مربوط می‌شود. این نوع خواب‌ها بیشتر در قبل و بعد از دوره‌های بلوغ جسمی و یا ذهنی فرد اتفاق می‌افتد.

تعبیرات مثبت و منفی از رویای افتادن دندان

معانی منفی

  • سستی، به خصوص درباره تصمیمات مهم زندگی
  • نگرانی زیاد درباره تجربه یک رابطه جنسی
  • یک توافق یا مصالحه که برای شما هزینه‌ زیادی دارد
  • تغییرات مهم در زندگی و افزایش درد‌های روحی
  • ترس از پیر شدن

معانی مثبت

  • نشانه‌ای برای بزرگ شدن شخصیت
  • آرزو یا نیاز برای اصلاح رفتار خود به بهترین شکل ممکن
  • رشد توانایی مدیریت احساسات و افزایش اعتماد به نفس


تشریح مفهوم معانی منفی رویای افتادن دندان

سستی، به خصوص درباره تصمیمات مهم زندگی

در حوزه تعبیر خواب، افتادن دندان می‌تواند با از دست دادن یا تغییر موقعیت‌های مهم زندگی همراه باشد. این خواب نشان از آن دارد که فرد در برابر اتفاقات یا تصمیمات زندگی از خود سستی نشان می‌دهد. این تصمیمات تاثیر زیادی در جهت دهی به زندگی او دارند. شاید بین یک دوراهی قرار گرفته اید؛‌ این انتخاب می‌تواند به از دست دادن ناگهانی یک دارایی یا حتی پایان دادن به یک رابطه یا تغییر شغل منجر شود.

نگرانی زیاد درباره تجربه یک رابطه جنسی

طبق نظریه کلاسیک فروید، خواب افتادن دندان می‌تواند به عنوان نشانه‌ای از اختگی و ترس از سلامت آلت تناسلی در نظر گرفته شود. برای مردها مانند زن‌ها، این نوع خواب‌ها می‌تواند به استرس درباره رابطه جنسی یا عدم رضایت از تجربه جنسی با همسر مربوط شود.

یک توافق یا مصالحه که برای شما هزینه‌‌بر است

افتادن دندان می‌تواند به موقعیتی مربوط شود که رضایت شما را جلب نکرده است. این موقعیت می‌تواند با عدم تعادل و به هم ریختن روال عادی زندگی شما همراه باشد. توجه ناگهانى و دلسردى ناگهانى نسبت بشخص یا چیزى از تعابیر مهم افتادن دندان است.


تشریح مفهوم معانی مثبت رویای افتادن دندان

بزرگ شدن شخصیت

مفاهیم جدید تعبیر خواب بر این باور است که افتادن دندان نشانه‌ رشد فرد و بزرگ شدن شخصیت اوست. از دست دادن یک دندان در دوران کودکی معمولا اولین باری است که از دست دادن یک عضو از بدن را تجربه می‌کنیم. افتادن دندان نوعی رشد تلقی می‌شود. افتادن دندان در خواب به تغییر، رشد و وارد شدن به یک مرحله جدید از زندگی اشاره دارد.

آرزو یا نیاز برای اصلاح رفتار خود به بهترین شکل ممکن

در زمان کودکی، ما موظف به انجام کارهای مهم خانه و خانواده نبوده‌ایم. خواب افتادن دندان می‌تواند زمانی اتفاق بیافتد که در حال دست و پنجه نرم کردن با یک مشکل حل نشدنی هستید. مواجهه با تصمیمات چالش برانگیز زندگی نیز نشانه‌ای از خواب افتادن دندان است. در این زمان به صورت امکان این وجود دارد که به اصلاح رفتار و شخصیت خود فکر کرده باشید.

رشد توانایی مدیریت احساسات و افزایش اعتماد به نفس

دید سنتی نسبت به دندان در ویژگی‌های مربوط به اعتماد به نفس و افزایش قدرت مدیریت خلاصه می‌شود. از دید سنتی، ارتباط بین دندان و ظرفیت مدیریت رفتار، احساسات و در نتیجه بالا رفتن اعتماد به نفس تایید شده است. بنابراین افتادن دندان در خواب می‌تواند نشانه قدرت و مهارت شخصی شما برای رسیدن به موفقیت باشد.

نکته بسیار مهم درباره تعبیر خواب افتادن دندان

خواب افتادن دندان ممکن است نوعی یادآوری برای یک یک رخداد مشابه در زندگی کنونی شما باشد. وقتی خواب می‌بنیید که دندان شما افتاده است، نسبت به پیشرفت خود در زندگی حساس‌تر شوید، روش‌هایی را برای بالا بردن تجربه خود برای انجام دادن کارهای مهم زندگی پیدا کنید. برای تصمیم‌گیری در موقعیت‌های مهم زندگی با دیگران مشورت داشته باشید. بیشتر از از حدود گذشته خود تلاش کنید. مرز‌های موفقیت را با تلاش زیاد رد کنید.


تعبیر خواب دندان حیوانات (خواب با دندان یک حیوان)

خواب دیدن درباره دندان حیوانات می‌تواند به قسمتی از شخصیت غیرطبیعی انسان یا بعد وحشی او مربوط شود. اگر از دید مثبت تعبیر خواب به این قضیه نگاه کنیم، باید بگوییم که تعبیر خواب دندان یک حیوان می‌تواند به کاربردی بودن غریزه حیوانی انسان در زندگی اشاره داشته باشد، طوری که این غریزه در جهت بهتر کردن زندگی فرد استفاده شود. اما اگر خواب دندان حیوان احساس منفی محسوسی به شما القا کرد، این مسئله می‌تواند به احساساتی مربوط شود که شما نمی‌توانید بخشی از بعد شخصیتی خود را مدیریت کنید و از این مسئله ناراحت هستید.

تعابیر عمومی دیدن دندان حیوان در خواب

  • نشان دهنده بخشی از شخصیت خشن و خوی حیوانی
  • خشونت یا احساس خشم غیر عادی و بروز بعد وحشی انسان

دندان‌ حیوان، نشانه‌ای از بعد وحشی شما

ارتباط میان حیوانات و خواب انسان را به یاد طبیعت غریزی خود می‌اندازد. خواب دندان می‌تواند نشانه بخشی از شخصیت رام نشده شما باشد. شما در برابر فشار‌های روحی و فیزیکی خارجی مقاومت می‌کنید، و به راحتی پذیرای این فشار‌ها نیستید. فشار تحصیلی، فشار فرهنگی، فشار‌‌ها و مشکلات خانوادگی می‌توانند تعبیر خواب دندان حیوان باشند.

خواب دندان حیوان و خشم و بروز بعد وحشی انسان

اگر خواب ببینید که دندان یک حیوان به جای دندان‌های طبیعی شما قرار گفته است، علت خواب درگیری احساسات انسانی و بعد حیوانی در شخصیت شماست.
اگر خواب ببینید که دندان‌های خود را از دست می‌دهید یا آن‌ها بیرون می‌افتند، شما می‌خواهید از یکی از رفتار‌های ناپسند خود رهایی پیدا کنید یا قصد انجام این امر را دارید.


تعبیر خواب دندان شکسته (شکسته شدن یک یا چند دندان)

دندان شکسته در خواب نشانه چالش‌های دشوار زندگی و استرس زیاد است. شکسته شدن دندان در خواب یا دیدن دندانه شکسته نشان از مشکلاتی است که با تصمیمات خود دچار آن شده‌اید یا خواهید شد. تعابیر خواب شکسته شدن دندان همگی منفی هستند.

تعابیر عمومی دیدن دندان شکسته در خواب

  • مشکلات احتمالی اعتماد و اطمینان به یک فرد
  • احساس گناه و نگرانی به خاطر شکستن یک قول یا عهد
  • ترس به خاطر از دست دادن خود یا دیگر عزیزان یا یک چیز مهم
  • نوعی هشدار برای نگاه بهتر به زندگی شخصی و ایجاد تغییر

مشکلات احتمالی اعتماد و اطمینان به یک فرد

یک دندانه شکسته یا شکستن دندان به چیزی غیر قابل اطمینان در زندگی اطلاق می‌شود. این خواب می‌تواند به خود شما یا یکی از اطرافیان شما مربوط شود. همچنین خواب شکستگی دندان می‌تواند شک و نگرانی حول سلامت بدن، پیر شدن و شکل ظاهری تلقی شود. از طرف دیگر، این خواب می‌تواند به حرف‌‌ها یا قول‌های شما که به آن‌ها عمل نکرده اید و احساس گناه می‌کنید مربوط شود.

ترس به خاطر از دست دادن یک فرد عزیز یا چیز مهم

شکسته شدن دندان نشانه از دست دادن یک چیز مهم در زندگی است. شاید هم اکنون شاهد تغییرات مهمی در زندگی خود هستید. شاید تغییر شغل یا پایان دادن به یک رابطه عاطفی یا خانوادگی تعبیر خواب شکسته شدن دندان باشد. از طرف دیگر، خواب شکسته شدن دندان یک نشانه معمول بر مسئله از دست دادن یک فرد یا چیز مهم یا یک تغییر تاثیر گذار است. ترس از آسیب احساسی یا فیزیکی ناشی از این تغییر یا بروز یک موقعیت مخاطره‌‌آمیز می‌تواند تعبیر خواب شکسته شدن دندان باشد.

نوعی هشدار برای نگاه ایجاد تغییر در زندگی

شکسته شدن دندان در خواب می‌تواند نشان از این داشته باشد که شما بدون میل در حال تلاش برای کسب رضایت فرد یا افرادی هستید، و می‌دانید که انتهای این داستان شما را راضی نخواهد کرد. پس می‌توان این برداشت را داشت که خواب شکستگی دندان به انتخاب مسیر و جهت زندگی مربوط می‌شود، انتخابی که رضایت قلبی شما در آن است. شاید بین یک دو راهی قرار گرفته اید و فقط باید یکی را انتخاب کنید.


تعبیر خواب کج شدن یا کجی دندان‌ها

تعبیر متداول خواب کجی دندان‌ها ناراحتی‌ها و استرس‌های شخصی درباره جذابیت ظاهری یا طرز نگاه مردم به شماست. در تعابیر دیگر علت خواب کجی دندان‌ها را می‌توان ناراحتی ناشی از حرف یا کاری که انجام داده‌اید، اشاره کرد.

تعابیر عمومی خواب کجی دندان‌ها

  • احساس نگرانی و شرمندگی به خاطر وضعیت ظاهری و طرز نگاه مردم به شما
  • چیزی در زندگی شما درست نیست (یه جای کار می‌لنگه!)
  • احساس عدم کفایت، به خصوص در مسائل اجتماعی
  • ضعف و نگرانی درباره توانایی‌های شخصی

نگرانی به خاطر وضعیت ظاهری

خواب کجی دندان‌ها می‌تواند به نگرانی‌های شما درباره وضعیت فیزیکی مربوط شود. این خواب می‌تواند به نگرانی درباره نگاه مردم یا نظرات آن‌ها درباره وضعیت ظاهری یا زیبایی شما مربوط شود.

چیزی در زندگی درست نیست

اگر نگاهی به ریشه لغت کجی دندان بیاندازیم، می‌توانیم به ناراست بودن اشاره کنیم. عدم صداقت یا عدم راستی نیز تعابیری است که از کجی دندان‌ها برداشت می‌شود. تعبیر خواب کجی دندان در این زمینه به چیزی مربوط می‌شود که شما در گذشته گفته‌اید یا قصد گفتن آن را دارید. این سخن با اعتقادات شخصی شما مغایرت دارد.

ضعف و نگرانی درباره توانایی‌های شخصی

خواب کج بودن دندان‌ها می‌تواند مشکلات شما را در زمینه توانایی‌های شخصی تعریف کند. این تصویر نشان از آن دارد که بخشی از شخصیت یا رفتار شما ضعیف است یا به اندازه سایر ویژگی‌ها قدرتمند نیست.


تعبیر خواب خرد شدن یا فرو ریختن دندان‌

خواب خرد شدن یا فرو ریختن قسمتی از یک دندان یا دندان‌ها (برای مثال وسط دندان فرو بریزد) معمولا به احساس ضعف اشاره دارد. این می‌تواند به یک دوراهی در زندگی مربوط شود که تاثیر منفی زیادی بر زندگی شما می‌گذارد. به زندگی خود نگاهی بیاندازید و ببینید چه چیزی در حال تضعیف یا جدا شدن از آن است،‌ و قبل از این که دیر شود، دست به کار شوید. برای بهبود زندگی خود تلاش کنید.

تعابیر عمومی خواب خرد شدن دندان‌

  • یک تصمیم مهم در زندگی
  • چیزهایی در حال جدا شدن از زندگی شما هستند
  • احساس ضعف، از دست دادن قدرت
  • ترس از اثرات افزایش سن بر روی سلامت بدن
  • ناامنی‌هایی که در حال حاضر در زندگی خود احساس می‌کنید

یک تصمیم مهم در زندگی

خرد شدن دندان در خواب می‌تواند به یک انتخاب دشوار که شما در گذشته نه چندان دور انجام داده‌اید، اشاره داشته باشد. شاید این انتخاب باعث بروز هزینه‌های زیادی در زندگی شما شده است. برای مثال در انتخاب شغل با عجله عمل کرده اید و در حال حاضر از وضعیت خود راضی نیستید، استعداد شما در حال هدر رفتن است. یا انتخابی کرده اید که تبعات آن زمان زیادی از وقت شما را گرفته است.

چیز‌هایی در حال جدا شدن از زندگی شما‌ هستند

خرد شدن دندان در خواب می‌تواند به شرایطی اطلاق شود که کنترل آن از دست شما خارج شده است. شاید برخی از چیزهای مهم شما تحت فشار زندگی در حال آسیب دیدن هستند.

احساس ضغف و از دست دادن قدرت

خرد شدن یا فرو ریختن دندان یا قسمتی از آن می‌تواند به قرار گرفتن در شرایطی از زندگی اشاره کند که به علت فشار زیاد احساس ضعف می‌کنید. شاید شرایط یا قوانین خاصی به مدت طولانی بر زندگی شما حاکم بوده است، اما با یک تغییر ناگهانی همه چیز عوض شده است. این عامل احساس ضعف شما خواهد بود.


تعبیر خواب دندان لق

اصولا خواب دندان لق به این مسئله اشاره دارد که شما در حال مواجهه با یک تصمیم یا تغییر دشوار هستید. در بیشتر موارد این داستان‌ها در خواب دندان لق برای فرد پیش می‌آید؛ دیدن لق شدن چند دندان یا خواب پی بردن به لق شدن یک دندان و ترس ناگهانی. این تصاویر به نگرانی‌ درباره پایه‌ها، اصول و اساس زندگی مربوط می‌شود. شاید چیز مهمی در حال جدا شدن از زندگی شماست.

تعابیر عمومی خواب دندان لق

  • ناپایداری در زندگی
  • دلسردی درباره یک تصمیم یا یک مسیر در زندگی

نکته: خواب دندان لق به شک و تردید حول یک مسئله در زندگی بیداری فرد اشاره دارد. تعبیر این خواب دو دل بودن و تزلزل است.

ناپایداری در زندگی

خواب دندان لق به یک موقعیت، تصمیم یا توافق اشاره دارد که هزینه‌های زیادی برای شما ایجاد کرده است. برای مثال،‌ تحمل بیش از حد یک رابطه نادرست یا قبول مسئولیت‌های شغلی که مایل به انجام آن‌ها نبوده اید. شاید به معامله ای وارد شده اید،‌ و هر چه از مراحل این معامله می‌گذرد، احساس نگرانی، ترس و اضطراب شما بیشتر می‌شود. تعبیر خواب دندان لق در این باره به سودمند نبودن معامله اشاره می‌کند.

نکته قابل توجه: تصاویر خواب دندان لق خود می‌تواند به تصمیم‌گیری شما کمک کند. اگر یک بار دیگر این خواب را دیدید، سعی کنید احساساتی که تجربه می‌کنید را بیاد آورید. احساس پس از بیدار شدن نیز بسیار مهم است. بین تصاویر و نشانه‌های خواب و زندگی حال خود ارتباط برقرار کنید.


تعبیر خواب بی دندان بودن (نداشتن همه دندان‌ها)

خواب بی دندان بودن و نداشتن هیچ یک از دندان‌ها به عدم وجود قدرت و توانایی شخصی، و همچنین نگرانی بر سر یک مشکل مهم در زندگی ایجاد اطلاق می‌شود.

تعابیر عمومی خواب نداشتن دندان

  • احساس فقدان یک چیز مهم در زندگی
  • نیاز زیاد به حمایت از طرف دیگران
  • آرزو برای بازگشت به دوران پاک کودکی
  • ضعف و از دست دادن قدرت

یکی از متداول‌ترین تعبیرات برای خواب بی دندان بودن احساس عمیق نسبت به فقدان یا از دست دادن یک شخص یا چیز ضروری در زندگی است. نداشتن دندان به معنای پریشانی ناشی از عدم حمایت توسط دیگران است. از طرف دیگر، نداشتن دندان یا بی دندان بودن در خواب می‌تواند به ضف، عدم اعتماد به نفش و عدم خودباوری اشاره داشته باشد. فرد در لحظات حساس زندگی شجاعت چندانی از خود نشان نمی‌دهد و قافیه را به سایر رقبا می‌بازد. برای مثال، در یک رقابت شغلی همه توان خود را برای به دست آوردن موقعیت استفاده نمی‌کند، و از خود ضعف نشان می‌دهد.


تعبیر خواب کشیدن دندان

خواب کشیدن دندان نشانه از یک تغییر اساسی در زندگی دارد. تصویر کشیدن دندان در خواب به این مسئله اشاره دارد که موقعیت زندگی بیداری شما چقدر دشوار و سخت است.

تعابیر عمومی خواب کشیدن دندان

  • لحظه یا لحظات تغییر که دردناک و به دشواری صورت می‌پذیرد
  • تجدید حیات، زندگی دادن به یک چیز جدید، خودبینی

تغییرات دردناک و دشوار

خواب کشیدن دندان یعنی یک تغییر مهم و بزرگ! سختی‌های کشیدن دندان در خواب معادل است با سختی‌ها و درد ناشی از تغییرات مهم زندگی. از نشانه‌های تجربه این تغییرات در زندگی بیداری می‌توان به رفتن‌ آبرو، احساسات شدید عاطفی و شرایط سخت زندگی اشاره کرد.

تجدید حیات و خودبینی

طبق مطالعات کارل یونگ، اگر درباره کشیدن دندان یا دندان‌ها خواب ببینید، و شما یک زن باشید، این خواب مژده تولد یک نوزاد را به شما می‌دهد. البته این تولید یا تجدید حیات می‌تواند برای خود شخص نیز در نظر گرفته شود.
از طرف دیگر، خواب کشیدن دندان به این معنی است که آگاهی شما درباره مسائل احساسی در حال افزایش است. شما رشد کرده‌اید و به خودبینی عمیقی دست پیدا کرده اید،‌ البته امکان تجربه سختی ها برای تحقق این ویژگی شخصیتی وجود دارد.


تعبیر خواب دندان پوسیده و خراب

در حوزه تعبیر خواب دندان پوسیده نشانه چیزی در زندگی یا بخشی از خود شماست که ترجیح می‌دهید آن را نادیده بگیرید، اما نمی‌توانید. هر چیزی که هست از نگاه کردن و اهمیت دادن به آن بیزار هستید. همچنین، خواب دندان پوسیده به مشکلاتی اشاره دارد که در یه بازه زمانی مشخص شما را آزار داده اند و توانایی شما برای مقابله با آن‌ها کامل و کافی نیست.

تعابیر عمومی رویای دندان پوسیده

  • یک فقدان یا از دست دادن
  • مواجهه با نارضایتی
  • ترس از مواجهه با مشکلاتی که دیر حل می‌شوند
  • نوعی هشدار برای تمام کردن کار تمام نشده و نصفه کاره

فقدان یا از دست دادن

دیدن دندان پوسیده در خواب نشانه از دست دادن چیزی در زندگی است. این خواب می‌تواند به نوعی از دست دادن سمبلیک اشاره داشته باشد، برای مثال از دست دادن واقعی چیزی که شما به آن نیاز داشته اید و بر آن تکیه دارید و برای شما مهم است. دندان پوسیده در خواب همچنین می‌تواند به چیزی در زندگی اشتاره داشته باشد که به آهستگی در حال از بین رفتن و تغییر است. دندان می‌تواند نشانه سلامت یا زیبایی ظاهری، قدرت و توانایی شما باشد. شاید در حال از دست دادن این موارد هستید.

نارضایتی

خواب دندان پوسیده می‌تواند نوعی هشدار برای آگاهی دادن به شما تلقی شود. آگاهی از چیزی که در زندگی رضایت شما را جلب نکرده است. موقعیت زندگی خود را بررسی کنید، حرف‌های دیگران را به خوبی گوش کنید یا به رفتارهای خود نگاه بهتری بیاندازید. شاید یکی از این موارد بدون میل شما در حال آسیب رساندن به زندگی‌تان است.

مشکلاتی که دیر حل می‌شوند

دیدن دندان پوسیدن در خواب نشان از چیزی است که شما را آزار می‌دهد،‌ اما شما آن را نادیده می‌گیرید، چراکه حل این مشکل دشوار است و توجه به آن حس تنفر شما را شعله ور می‌کند.

تعبیر مثبت از دندان پوسیده

همانطور که گفتیم دیدن دندان پوسیده در خواب به معنای یک دعوت نامه برای تمام کردن کار نیمه کاره است. به زندگی خود نگاهی بیاندازید، در انجام کدام کارها کوتاهی کرده اید؟ حتی شاید به شخص خاصی توجه کافی نداشته اید و احساسات او را به خوبی پاسخ نداده اید؛ فرزندان،‌ پدر و مادر ، دوست و همسر می‌توانند آن فرد باشند.

تعبیر خواب گربه و دیدن آن در خانه چیست؟

تعبیر خواب گربه و دیدن آن در خانه چیست؟

با تعبیر خواب کشتن گربه، تعبیر خواب حمله گربه به انسان، تعبیر خواب گربه سیاه،تعبیر خواب گوشت و پوست گربه و تعبیر دیدن گربه در خانه آشنا شوید

تعبیر خواب گاز گرفتن گربه - تعبیر خواب گربه زرد - تعبیر خواب زاییدن گربه - تعبیر خواب بچه گربه سفید - تعبیر خواب ادرار گربه


ستاره | سرویس سرگرمی - به گفته فروید، شخصیت انسان کوه یخی است که قسمت خودآگاه، تنها نوک آن به حساب می‌آید و بقیه اش ناخودآگاه است. قسمت عمده‌ای از ناخودآگاه، در خواب هوشیار می‌شود که معمولا روانشناسان برای حل مشکلات روحی به بررسی خواب‌ها می‌پردازند. مجموعه تعبیر خواب با بررسی روانشناسی و نظریات اسلامی در رابطه با انواع خواب‌ها به این موضوع پرداخته است.


با مجموعه تعبیر خواب ستاره همراه باشید. 

برای مشاهده تعبیر خواب سایر موضوعات حرف مورد نظر خود را انتخاب کنید:

 تعبیر خواب بر اساس حروف الفبا آ ا ب پ ت ث ج چ ح خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی 



گربه حیوانی آرام و اهلی است و قابل تربیت که قدرت خوپذیری فراوان دارد. صاحبش را می‌شناسد و خود را برای او لوس می‌کند. حس وفاداری او ضعیف است ولی نسبت به بچه‌های خود به شدت عشق می‌ورزد و دیده شده که برای دفاع از بچه‌ها جان خویش را به خطر افکنده است. به نظافت و زیبایی خود علاقه مند است و بسیاری از ویژگی‌های دیگر که می‌توان آن را به زن نسبت داد. معبرین غربی با استفاده از این نمادها گربه را زن دانسته‌اند البته بایستی به این نکته توجه که منظور از زن جنس مؤنث است و نه همسر.


تعبیر خواب گربه از نظر روانشناسی

گربه در رویا می‌تواند به تمایلات شما برای شاد بودن و شاد زیستن اشاره داشته باشد. حیواناتی که در رویا مشاهده می‌کنیم سمبل بخشی از غرایز و امیال اولیه‌ی ما هستند که باید به شناخت و کنترل آن‌ها بپردازیم. زمانی که گربه در رویا به سمت شما حمله ور می‌شود یا به شکلی استرس زا ظاهر می‌شود، نشان دهنده‌ی بخشی از غرایز شماست که نسبت به آن‌ها شناخت کافی نداشته با تمایلی برای رو به رو شدن با آن‌ها در زندگی واقعی ندارید. این رویا به شما یاد آور می‌شود که منشا ترس، می‌تواند عدم شناخت باشد. زمانی که ترس‌های خود را بشناسید، می‌توانید راه برخورد با آن‌ها را نیز پیدا کنید.


برای شناخت بهتر سمبل گربه بهتر است به نقش و مفهومی که در زندگی بیداری و در فرهنگ‌های مختلف پذیرفته اند مراجعه کنیم. گربه‌ها با مفاهیمی مثل بازیگوشی، شیطنت، حسادت، و گا‌ها با مفاهیم پلید مرتبط می‌شوند. بخش زیادی از تفسیر رویای شما به احساسی که هنگام مواجهه با سمبل گربه تجربه می‌کنید مرتبط است. گربه‌ای که شما را کنجکاو می‌کند یا احساس علاقه را در شما بیدار می‌کند، سمبل بخشی از غرایز شماست که در این زمان شما را به کنجکاوی و بهره گیری از فراغت دعوت می‌کند. این رویا پیامی از جانب ناخودآگاه شماست که از شما می‌خواهد تا به آرامش روانی و تمایل خود به کنجکاوی و فراغت اهمیت داده و فرصتی را برای تخلیه‌ی روانی فراهم سازید.


گربه می‌توانید در نقطه‌ مقابل احساس افسردگی ظاهر شود. شما در این زمان متمایل هستید تا برای جلوگیری از به وجود آمدن احساس افسردگی، به کار‌های سرگرم کننده که ذهن شما را گسترش می‌دهند یا شادی روانی را فراهم می‌آورند مشغول شوید. این رویا از شما می‌خواهد تا چنین حقی را برای خود قائل شوید. در این زمان، داشتن آرامش و سلامت روانی، در اولیت می‌باشد. شما در حال درک این موضوع هستید که به رغم وجود مشغله‌ها یا ناراحتی‌های روزمره، همچنان می‌توان فرصت‌هایی برای شاد زیستن و آرامش فراهم آورد.


زمانی که گربه‌ای در رویا به شما حمله ور می‌شود و در شما احساس تنش و نگرانی ایجاد می‌کند، می‌تواند به بدبینی شما نسبت به فعالیت‌های سرگرم کننده اشاره داشته باشد. شما ممکن است هم اکنون و در زندگی بیداری، خود را مجاب به انجام کار‌های سخت و متمادی کنید و برای فراغت خود، فرصتی را در نظر نگیرید. ممکن است احساس کنید که سرگرمی و اوقات فراغت یا مشغول شدن به کنجکاوی‌ها و ماجراجویی‌های دیگر می‌تواند ضربه‌ی شدیدی به موفقیت و موقعیت شما در زندگی بزند. این سرکوب پیاپی و ناعادلانه می‌تواند به صورت سمبل گربه‌ای که در شما استرس ایجاد می‌کند ظاهر شود.


زمانی که گربه‌ها به شکلی پلید و در محیطی تاریک ایجاد می‌شوند، می‌تواند به باور‌های نادرست شما درباره‌ی برخی سرگرمی‌ها اشاره داشته باشد که در حقیقت هیچ ایرادی ندارند و به شما یا دیگران آسیب نمی‌رسانند، اما شما به دلیل عقاید و افکار غلط، احساس می‌کنید که به شدت مضر هستند و شما را دچار انحرافات اخلاقی می‌کنند یا زندگی شما را نابود می‌کنند. تاریکی با مفهوم جهل گره خورده است. زمانی که حقیقت پنهان به نظر می‌رسد. این رویا از شما می‌خواهد تا درباره‌ی افکار و عقاید خود تجدید نظر کرده و به تعدیل آن‌ها بپردازید.


در کتاب فرهنگ تفسیر رویا نوشته تونی کریسپ گربه در خواب اشاره به تصاویر زیر دارد:


گربه: تماس جسمانی و انس و الفت گرفتن با گربه‌های خانگی آسان است. به همین دلیل دیدن گربه در رویا بیانگر نیاز به توجه عاطفی و احساسات گرم است، برخی زنان گربه را جانشین فرزند خود می‌کنند، به همین دلیل است که در بسیاری از رویاهای زنان گربه نشان دهنده نیاز آنان به مراقبت از کسی است یا حتی میل آن‌ها به فرزند داشتن را نشان می‌دهد. 


گربه در رویای مردان: احتمالا به زن یا جنس ماده اشاره دارد، جنبه شهودی طبیعت مردان، شهود و احساس خطرات ناشناخته، حسادت، خشم و انتقام جویی در رابطه، مادر شخص رویابین، استقلال، دزدی، باروری، در برخی رویاهادیدن گربه سیاه قطعا نشان دهنده ترس از شنیدن خبرهای بد و یا ترس به طور کلی است.

گربه در رویا می‌تواند به صورت‌های مختلفی دیده شود. از جمله خواب‌های متداول در این رابطه می‌توان به دیدن گربه کوچک در رویا اشاره کرد که تفسیرگران، مفاهیمی را برای تعبیر خواب بچه گربه بیان کرده‌اند.

تعبیر خواب گربه (معبرین اسلامی)

ابن سیرین می‌گوید: تعبیر خواب گربه، مردی مفسد و دزد می‌باشد.


ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر بعد از صبح در خواب خودت گربه ببینی، تعبیرش این است که شش روز بیمار می‌شوی.


امام صادق (ع) می‌فرمایند:

تعبیرهای گربه عبارت‌اند از:

  1. دزد
  2. غماز و طعنه زننده و عیب‌جو
  3. بیماری
  4. زنی مهربان و دلسوز
  5. جنگ و دشمنی

آنلی بیتون:

  • اگر در خواب گربه ای لاغر و کثیف ببینید، دلالت بر آن دارد که خبرهایی بد خواهید شنید، و دوستی در آستانه مرگ قرار می‌گیرد، اما اگر خواب ببینید گربه لاغر و کثیف را از خود می رانید، نشانه آن است که بعد از بیماری طولانی دوست شما معالجه می‌شود.
  • اگر دختری خواب ببیند بچه گربه ای بغل کرده است، نشانه آن است که دیگران به او خیانت می‌کنند.


تعبیر خواب گربه به روایت منوچهر مطیعی تهرانی

  • چنانچه در خواب گربه ای قشنگ و براق ببینید که به شما تعلق دارد یا در خانه شماست چنین زنی در مسیر زندگی شما پیدا می‌شود یا سر راهتان قرار می‌گیرد.
  • نوشته‌اند گربه زنی است که دزدی را دوست دارد و این کار برای او عادت شده است.
  • اگر در خواب بینید گربه ای دارید، زنی که دستش کج است در زندگی شما نقش می‌گیرد.
  • اگر ببینید چندین گربه جایی جمع هستند چند زن درباره شما حرف می‌زنند و تصمیم می‌گیرند و غیبت می‌کنند.
  • اگر ببینید گربه از خانه شما چیزی ربوده و برده به مال و دارایی شما تعدی و تجاوز می‌شود و انسان متعدی و متجاوز یک زن است.
  • اگر در خواب بینید گربه ای را در بغل گرفته‌اید و به سینه خود می‌فشارید زنی و فریبکار شما را می‌فریبد و گولتان میزند
  • اگرگربه را به دوش گرفته باشید زنی محیل برشما مسلط می‌شود.
  • اگر در خواب بینید که به گربه غذا می‌دهید پول خود را برای یک زن دروغگو فریبکار خرج می‌کنید.
  • اگر ببینید به دنبال یک گربه می‌دوید که او را بگیرید زنی شما را به استیصال وا می‌دارد و سر گردان می‌کند.
  • اگر ببینید گربه ای در خانه شما موش گرفته زنی برای شما حسن خدمت انجام می‌دهد اما نباید فراموش کنید که خودش نسبت به شما صداقت ندارد.


دیدن گربه در خانه چه مفهومی دارد؟

ابن سیرین می‌گوید:

  • اگر در خواب ببینی گربه‌ای وارد خانه تو شده است، تعبیرش این است که دزدی وارد آنجا می‌شود.
  • اگر ببینی گربه از خان تو چیزی خورده است، یعنی شخص دزدی از خانه تو چیزی به سرقت می‌برد.

تعبیر خواب کشتن گربه

یوسف نبی علیه السلام گوید: دیدن کشتن گربه درویش گردد.


ابن سیرین می‌گوید: اگر در خواب ببینی گربه را کشته‌ای، تعبیرش این است که دزدها را کشته و یا مغلوب می‌سازی.


ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی گربه را کشته و پوستش را کنده‌ای، به این معنی است که مال دزدی را می‌گیری.


تعبیر خواب گربه سیاه و وحشی

لوک اویتنهاو می‌گوید:

  • گربه سیاه: بدبختی
  • گربه وحشی: دوست خطرناک


تعبیر خواب حمله گربه به انسان

آنلی بیتون می‌گوید:

  • اگر خواب ببینید گربه ای را نمی‌توانید از خود دور کنید، نشانه بدبختی است.
  • اگر خواب ببینید گربه ای به شما حمله ورمی شود، دلالت بر آن دارد که دشمنان می‌کوشند به اعتبار شما خدشه وارد کنند و ثروت شما را از چنگتان دربیاورند.
  • اگر خواب ببینید گربه ای را از خود می رانید، دلالت بر آن دارد که بر موانع بزرگی غلبه خواهید کرد و ثروتمند و مشهور می‌شوید.
  • اگر خواب ببینید گربه ای به شما چنگ می زند، دلالت بر آن دارد که دشمن، ثروتی که شما روزها برای بدست آرودنش وقت صرف کرده‌اید، از چنگ شما بیرون می‌آورد.

لوک اویتنهاو می‌گوید: چنگ خوردن از گربه: مانع


تعابیر خواب مرتبط:



تعبیر خواب بیرون آمدن گربه از آلت تناسلی

ابن سیرین می‌گوید: اگر در خواب ببینی از آلت تناسلی مردانه تو گربه‌ای بیرون آمده است، تعبیرش این است که صاحب فرزندی دزد و راهزن می‌شوی.


جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی از آلت تناسلی زنانه تو گربه‌ای بیرون آمده است، صاحب فرزندی دزد می‌شوی.


تعبیر خواب گوشت و پوست گربه

ابراهیم کرمانی می‌گوید:

  • اگر در خواب ببینی گوشت گربه می‌خوری، تعبیرش این است که از طریق مسافرت دوری، مال و اموال به دست می‌آوری.
  • اگر ببینی لباسی از پوست گربه پوشیده‌ای، یعنی با زنی زیبا ولی دزد و ناامانتدار ازدواج می‌کنی.

لوک اویتنهاو: پوست گربه: پیدا کردن یک شیء گم شده

تعبیر خواب چیست وابن سیرین کیست؟

تعبیر خواب چیست وابن سیرین کیست؟

ین کتاب هر چند مشهور به ابن سیرین است ولی در واقع مؤلف آن، شیخ ابوالفضل حبیش بن ابراهیم تفلیسی است که آن را در اواخر قرن ششم تألیف کرده است او تعبیر خواب‌ هایی را از ابن سیرین، امام صادق(ع)، دانیال نبی(ع) ، ابراهیم کرمانی و جابر مغربی و عده‌ای دیگر نقل کرده است.(10) بعضی بعد از او قسمت‌هایی از کتاب او را که .....



عقیق:این سؤال از دو بخش تشکیل شده است که هر کدام جداگانه پاسخ داده می شود.
الف: آیا تعبیر خواب‌ واقعیت داردبله این یک واقعیت است که در آیات و روایات زیادی مطرح شده است.

دو جوان که همراه حضرت یوسف(ع) در زندان بودند خوابی دیده بودند و آنرا برای حضرت یوسف تعریف کردند تا ایشان آن را تعبیر کند.(1) یا در آیه‌ای دیگر به خواب پادشاه اشاره می‌کند که خواب دیدکه «هفت گاو چاق را، هفت گاو لاغر آنها را می‌خورند و هفت خوشة سبز و هفت خوشة خشکیده»(2) که این خواب را به مردم گفت تا تعبیر کنند مردم گفتند: «این‌ها خواب‌های پریشان و آشفته‌ای است و ما از تعبیر این خواب‌ها آگاه نیستیم»(3) لکن یکی از آنها که در زندان بوده و از توانایی حضرت یوسف(ع) در تعبیر خواب‌ آگاه بود رفت به دنبال حضرت یوسف و تعبیر خواب پادشاه را پرسید و ایشان پاسخ گفت. در آیات دیگری نیز به خواب‌هایی دیگر اشاره شده است.

می‌توان خواب‌ها را چند دسته ذکر کرد:

.1خوابی که حاصل افکار و تخیلات انسان در بیداری است هر چه در روز فکر کرده در شب هم همان را خواب ببیند.

2.خوابی که مربوط به غلبة مزاج در یک انسان است مثلاً کسی که مزاجش گرم است بیشتر وقت‌ها خواب آتش و حمام و... را ببیند.

.3خوابی شیطانی که وسوسة اوست،خواب‌های ناراحت کننده.

.4خواب‌های شایسته و صادق که از ناحیة خداوند است یا او را بشارت به امر خیری می‌کند یا او را راهنمایی و هدایت می‌کند.(4)
می‌توان با توجه به روایات یک دستة دیگر را نیز اضافه کرد:

.5خواب‌هایی که ناشی از وضع خوابیدن انسان است مثل خواب انسان جنب یا خواب اول شب(5) یا خواب کسی که زیاد خوابیده یا زیاد غذا خورده و...
که معلوم است تنها دسته چهارم قابل تعبیر است و باید به آنها اعتنا کرد. خواب دستة اول و دوم و پنجم که تعبیری ندارند. در مورد دستة سوم که انسان خواب‌های بد و ناراحت کننده می‌بیند در روایت است که این‌ها وسوسة ‌شیطان است برای این‌که مؤمن را ناراحت کند و انسان طبق روایت اولاً این خواب‌ها را به کسی نگوید ثانیاً از شیطان به خدا پناه برد یا سه دفعه در سمت چپ خود بدمد(6) یا نماز بخواند.(7)

خواب‌های دسته چهارم دو گونه اند. بعضی خواب‌ها آنقدر واضح و روشن است که نیاز به تعبیر ندارند انسان یک مطلبی را خواب می‌بیند که در بیداری نیز همان اتفاق می‌افتد. بعضی خواب‌ها وضوح ندارند و نیاز به تعبیر دارند مثل خواب‌هایی که در صفحة اول به نقل از قرآن ذکر کردیم. این خواب‌ها را چگونه باید تعبیر کرد؟ کسی می تواند این کار را بکند که علم تعبیر خواب بداند .البته در این زمینه نمی توان به هر کسی اعتماد کرد .لذا در روایات ما آمده که خواب خود را برای هر کس تعریف نکنید.

ب: آیا تعبیر خواب‌ ابن سیرین واقعیت دارد، ابن سیرین کیست؟ابن سیرین «در دو سال آخر خلافت خلیفة دوم و طبق نقلی دیگر، خلافت خلیفة سوم به دنیا آمد و در سال 110 هجری فوت کرده است او فردی عالم، فقیه، متقی، ادیب، بسیار صادق، خوش اخلاق و... بوده است شغلش بزازی بوده است. کسی در مورد او گفته او را در بازار دیدم و هیچ کس او را جز در حال یاد خدا ندیده است.

در این‌که او اهل تعبیر خواب‌ بوده است شکی نیست و گفته شده که او این کار را با لطف و تأیید الهی انجام می‌داده است».(8) در این‌باره داستان‌هایی نقل شده است که معلوم نیست راست باشد یا دروغ. بعضی گفته‌اند او علم تعبیر خواب را از دیگران آموخته است.(9) حالا چه خداوند این علم را به او داده باشد یا از دیگران یاد گرفته باشد او بالآخره تعبیر خواب می‌کرده است عالم و پرهیزکار نیز بوده است.

کتاب ابن سیرین: این کتاب هر چند مشهور به ابن سیرین است ولی در واقع مؤلف آن، شیخ ابوالفضل حبیش بن ابراهیم تفلیسی است که آن را در اواخر قرن ششم تألیف کرده است او تعبیر خواب‌هایی را از ابن سیرین، امام صادق ـ علیه السلام ـ ، دانیال نبی ـ علیه السلام ـ ، ابراهیم کرمانی و جابر مغربی و عده‌ای دیگر نقل کرده است.(10) بعضی بعد از او قسمت‌هایی از کتاب او را که مربوط به ابن سیرین بوده است به عنوان یک کتاب مستقل چاپ کرده‌اند.

اما آنچه که در اینجا باید دقت شود، این است که خوابها تعبیراتشان نسبت به اشخاص فرق می کند لذا ممکن است یک خواب مشابه ای که دو نفر می بیینند تعبیراتشان باهم فرق داشته باشد. چون تعبیر خوابها با توجه به زمان و شغل و مزاج و حالات افراد فرق میکند.لذا تعبیراتی که در ایگونه از کتابها آمده نمی تواند برای هر کسی همین گونه باشد.